شناسهٔ خبر: 56807 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی؛

امکان سفر دریایی شبانه از سرزمین اصلی به جزایر کشور فراهم است/ ارائه تسهیلات به بخش خصوصی برای ورود کشتی کروز به مرز خلیج‌فارس

هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر امکان سفر دریایی شبانه از سرزمین اصلی به جزایر وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر ودریانوردی در مورد تمهیدات صورت گرفته به منظور انجام گردشگری دریایی و سفر دریایی شبانه توسط این سازمان، افزود: در حال حاضر سفر دریایی شبانه از سرزمین اصلی به جزایر وجود دارد و حتی ممکن است است تعداد آن افزایش یابد اما گردشگری دریایی شبانه به دلیل دور بودن از ساحل مناسب نیست.

وی در خصوص تامین ایمنی شناورهای اجاره‌ای، بیان کرد: مالکان شناور می‌توانند به منظور اجاره شناور خود اقدام کنند اما در هر شرایطی ایمنی شناورها بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است و ایمنی را کنترل می‌کند.

 معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در تابستان سال جاری میزان گردشگری دریایی افزایش خواهد یافت و سازمان بنادر و دریانوردی در تلاش است تا ایمنی گردشگری دریایی را ارتقا بخشد؛ به طور مشخص بحث تعیین محدوده تردد، استفاده از لوازم و تجهیزات ایمنی، جلیقه نجات و نیز کنترل لوازم ایمنی شناورها در دستور کار سازمان قرار دارد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، حق‌شناس در مورد استفاده از کشتی کروز در حوزه گردشگری دریایی، اظهار کرد: به جز یک مورد کشتی کروز که به صورت شبانه‌روزی در دریا تردد می کند (کشتی سانی در کیش) کشتی کروز دیگری نداریم اما فعالان گردشگری دریایی را تشویق می کنیم که از تسهیلات سازمان بنادر و دریانوردی استفاده کنند و به منظور ورود کشتی کروز به مرز خلیج فارس اقدام نمایند.

نظر شما