شناسهٔ خبر: 56840 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه مهرآباد عنوان کرد:

برنامه‎ريزی فرودگاه مهرآباد برای ارتقای خدمات

فرودگاه مهرآباد مديرکل فرودگاه مهرآباد گفت: براي ارتقای خدمات اين فرودگاه چهار محور شامل بهبود ساختار اعتباري مهرآباد، نوسازی، بهسازی و بازسازی عمليات هوانوردی، نوسازی و بهسازی زيرساختارهای اماکن فرودگاه و ساماندهی نيروی انسانی را تعريف و برنامه‎ريزی کرده‎ايم.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه مهرآباد، میرسعید صفی‎نیا گفت: در طول این سال‎ها با وجود فشارهای زیاد، در فضای تعامل و گفتگو نتایج مثبتی در بخش زیرساخت‎ها و خدمات به مردم در فرودگاه مهرآباد اتفاق افتاد که این رویه را با همت بیشتر و هدف مقدس خدمت به مردم قوی‎تر از گذشته در سال ۹۷ ادامه خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات بهتر، دغدغه هميشگي مديران فرودگاهي در مهرآباد است، گفت: از زمان قبول مسئولیت فرودگاه مهرآباد بر اساس اولویت و ضروریت اهدافی را به صورت کوتاه مدت و بلند مدت تعریف کرده و در حال انجام هستیم.

صفی‎نیا در مورد بهسازی، نوسازی و بازسازی بخش عملیات هوانوردی در سال ۹۷ گفت: به منظور استانداردسازی و ایمنی پروازها بازسازی و بهسازی برج مراقبت فرودگاه مهرآباد را آغاز کرده‎ایم و از طبقات همکف برج مراقبت به طور کامل موارد مربوط به زیر‎ساخت‎ها و پیاده‎سازی تجهیزات به‎روز سرمایش و گرمایش و زیباسازی را در نظر گرفته و تا طبقه بالا پیش خواهیم رفت.

وی در مورد بهسازی باند ۲۹ چپ گفت: عملیات بزرگ بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد  شامل ۲۲۰۰ متر مربع درزگیری، روکش و ترمیم آسفالت و همچنین ۲۷۰۰ متر مربع درزگیری ابتدای باند تا تاکسی وی و آسفالت‎ریزی به وزن ۱۰۰۰ تن در مدت شش روز یکی دیگر از اقدامات مهم انجام گرفته در مهرآباد است.

وی در مورد نوسازی و بهسازی زیرساختارهای اماکن فرودگاه مهرآباد گفت: در طول این چند ماه در فرودگاه مهرآباد نوسازی و بهسازی سرویس‎های بهداشتی در سالن ورودی ترمینال ۲ و همچنین سرویس‎های بهداشتی سالن عمومی و ضلع شرقی ترانزیت ترمینال ۴ در دستور کار قرار گرفت و به سرعت به بهره‎برداری رسید.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد افزود: با تعویض کانترهای پذیرش مسافر در ترمینال‎های ۱ و ۲ و همچنین جابجایی دستگاه‎های توزین بار علاوه بر زیباسازی بصری و نوسازی تجهیزات، توانستیم مساحت قابل توجهی از محیط را به فضای مسافران اضافه کنیم. همچنین پارتیشن‎بندی و ساماندهی دفاتر فروش شرکت‎های هواپیمایی در ترمینال‎های ۲ و ۶ انجام شد و اکنون نیز در ترمینال ۱ در حال اجرا است.

وی با اشاره به حجم ترافیک در محوطه مقابل ترمینال ۴ و ۶ گفت: با تخریب ساختمان اداره کل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی پروژه لاین‎بندی این محوطه برای کاهش بار ترافیک و تسهیل در تردد خودروها و گردش مسافران اجرا شد که فعلاً با باز شدن چند لاین تا حدودی این مسئله مرتفع شده است و بزودی با اجرای کامل این طرح گردش مسافری در این منطقه مانند محدوده  ترمینال ۱و۲ تسهیل خواهد شد. همچنین در کنار این طرح پروژه همسطح‎سازی خیابان مقابل سازمان هواپیمایی کشوری به منظور تسهیل در تردد خودروها انجام شد.

صفی‎نیا ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات چند ماهه فرودگاه مهرآباد انجام پروژه نیم طبقه تجاری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع در ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد به منظور تجمیع اماکن تجاری و تشکیل بازارچه متمرکز و دسترسی آسان مسافران و همچنین زیباسازی ترمینال ۲ بوده است که این پروژه پیشرفت قابل توجهی داشته است و بزودی بهره‎برداری خواهد شد. همچنین در کنار آن طرح تجمیع امکان تجاری به صورت بازارچه‎ایی در سالن عمومی ترمینال ۱ و ۲ انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‎ها برای ساماندهی سطوح پروازی در فرودگاه مهرآباد تخریب ساختمان قدیمی پست ۲۹ بود، گفت: با ساخت و تجهیز ساختمان جدید پست ۲۹، این ساختمان قدیمی تخریب شد و مسیر دسترسی سطوح پروازی بازتر شد.

صفی‎نیا با اشاره به تعداد بالای پروازها و تردد مسافر در فرودگاه مهرآباد گفت: با هدف رفاه حال و سهولت در ورود و خروج مسافران پروازهای داخلی و جلوگیری از هدر رفت زمان و همچنین کاهش ایستایی مسافر، با هماهنگی اداره کل تجهیزات و تسهیلات فرودگاهی، برای نصب شش دستگاه ایربریج (پل‎های تلسکوپی) در فرودگاه مهرآباد برنامه‎ریزی شد که با خرید تجهیزات و امکانات این پروژه زیرساخت‎های نصب آن در فرودگاه مهرآباد مهیا شد به طوری که تاکنون دو دستگاه ایربریج نصب شده‎اند و بزودی چهار دستگاه دیگر نیز نصب خواهند شد.

نظر شما