شناسهٔ خبر: 56848 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه بجنورد خبر داد:

برگزاری موفقیت آمیز طرح اضطراری فرودگاه بجنورد

مانور هوایی مدیر فرودگاه بجنورد از برگزاری موفقت‌آمیز مانور طرح اضطراری این فرودگاه با تمرکز بر جست و جو و نجات مجروحان با خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سید مهدی رزاز، مدیر فرودگاه بجنورد با اعلام این خبر توضیح داد: این مانور با سناریوی سانحه برای پرواز هواپیمای فوكر ۱۰۰ در هنگام نشستن و خروج هواپیما از باند با نظارت فرشید گلیج، مدیركل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد. در این مانور علاوه بر فرودگاه، ستاد بحران استان خراسان شمالی از جمله آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر، پزشكی قانونی، بهزیستی، پلیس راهور، سازمان آرامستان ها و غیره حضور داشتند.

رزاز افزود: در سناریوی اجرا شده در این مانور، یك فروند هواپیمای فوكر ۱۰۰ با ۵۰ مسافر در حین لندینگ در اواسط باند با مشكل تركیدن لاستیك چرخ سمت راست مواجه و دچار سانحه شد. هواپیما از باند خارج و به سمت استریپ ها انحراف یافت و دچار حریق شد.

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: پس از به صدا درآمدن آژیر خطر توسط برج مراقبت، عوامل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما به محل اعزام شدند و اطلاع رسانی به ارگان های مختلف نیز آغاز شد.

مدیر فرودگاه فرماندهی عملیات را بر عهده گرفت و در حین عملیات اطفای حریق، یگان حفاظت و پلیس فرودگاه نیز به صحنه آمدند. پس از اطفای حریق عملیات حمل مصدومان و اعزام نیروهای هلال احمر و اورژانس نیز انجام شد.

وی با تاكید بر هماهنگی و همكاری خوب ارگان های مختلف در انجام این مانور عنوان كرد: البته با مشكل كمبود امكانات و تجهیزات اورژانسی مواجه بودیم ولی در نهایت ارزیابان شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی كشوری از این مانور اظهار رضایت كردند.

 

نظر شما