شناسهٔ خبر: 56879 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرداری تهران خبر داد؛

بنیاد مستضعفان هنوز اسناد مالکیت و نقشه‌های پلاسکو را ارائه نکرده است

پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از تحویل نقشه سازه نگهبان و تجهیز کارگاه پلاسکو از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: بنیاد مستعفان هنوز اسناد مالکیت و نقشه‌های پلاسکو را ارائه نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی با اشاره به آخرین وضعیت احداث ساختمان جدید پلاسکو، گفت: بنیاد مستضعفان به عنوان مالک ساختمان، اخیراً نقشه های سازه نگهبان و تجهیز کارگاه را ارائه داده است و شهرداری تهران نیز برای ادامه کار، همکاری‌های لازم را به عمل می‌آورد.

وی با تاکید بر بررسی درست و علمی موضوع در ابعاد مختلف، عنوان کرد: براساس قانون، بنیاد مستعفان برای اخذ پروانه ساخت باید اسناد مالکیت و نقشه‌های ساختمان را ارائه دهد که هنوز این امر محقق نشده است و طبق روال بخشی از این فرایند از طریق دفاتر خدمات الکترونیک  پیگیری می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به تغییرات و محدودیت‌های جدید برای ساخت بنای پلاسکو، گفت: در حال حاضر زمینی که قرار است پلاسکوی جدید در آن ساخته شود بسیار محدود شده است، چرا که قرار است قسمت شمالی ساختمان مقاوم‌سازی می‌شود و در عین حال به دلیل برخی از مشکلات احتمال حذف زمین شرقی که قبلاً برای توسعه زمین پلاسکو تملک شده بود وجود دارد.

به گزارش ایسنا، حناچی ادامه داد: این مساله موجب می شود تا عرصه طراحی محدود شود، با این وجود از تاریخی که نقشه‌های ساختمان ارائه شود موضوع طراحی ساختمان قابل بررسی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به انتقادات اخیر شورا مبنی بر طولانی بودن فرایند صدور پروانه ساخت پرداخت و بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا آن بخش از فرایند را که به ما مربوط است با استفاده از روش‌های نوین و آنلاین کوتاه کنیم، اما بخش دیگر به اقدامات مالکین بستگی دارد که در این مورد مدیریت شهری نمی‌تواند اقدام خاصی انجام دهد.

به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در سه سال گذشته متوسط زمان صدور پروانه ساختمان از ۹۶ روز به حدود ۴۵ روز کاهش پیدا کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما