شناسهٔ خبر: 5689 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

موسوی خبر داد:

ثبت ۲.۶ میلیون نفر سفر نوروزی دریایی در جزیره قشم/ حمل بیش از ۲۸۵ هزار خودرو از طریق شناورهای لندینگ کرافت

دریا مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از ثبت جابجایی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر سفر و جابجایی بیش از ۲۸۵ هزار دستگاه خودرو از طریق بنادر مسافری جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس طی ۱۲ روز اخیر و همزمان با موج نخست سفرهای نوروزی سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، با سپری شدن موج نخست سفرهای نوروزی بدون سانحه و در آستانه موج دوم این سفرها که استان هرمزگان خود را برای پذیرایی از میلیون ها مسافر دریایی آماده کرده است، "سید باقر موسوی" مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم آخرین اخبار و اطلاعات در خصوص میزبانی از میهمانان نوروزی در جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس را تشریح کرد.

وی تعداد شناورهای مسافری متردد در مسیرهای دریایی منتهی به قشم در طرح نوروزی ۹۴، را در مجموع ۷۳ فروند شناور(مسافری، لندینگ کرافت) اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۴۴ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۶هزار صندلی کار جابجایی مسافران را به انجام می رسانند.

به گفته موسوی، تعداد حدود ۲۹ فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت ۱۲۰۰ دستگاه خودرو در یک سفر جابجایی وسائط نقلیه مسافران نوروزی را بر عهده دارند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با اشاره به آخرین آمار جابجایی مسافر و خودرو در بنادر مسافری  طی ۱۲ روز اخیر گفت: از تاریخ ۲۵ اسفندماه گذشته تا پایان روز ۷فروردین ماه جاری، جابجایی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۷۶۸ نفر سفر با ۶درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۲۸۵ هزار و ۷۲۲ دستگاه خودرو با رشد ۸ درصدی از طریق بنادر شهید ذاکری، پهل و لافت انجام شد.

وی همچنین بیان کرد:  طی این مدت، ۵۶ هزار و ۷۲۴ سفر دریایی(تردد شناور) نیز در این مسیرها نیز به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی داشته است.
موسوی یادآور شد: میهمانان نوروزی علاقه مند به سفرهای دریایی می توانند برای سفر به جزیره قشم از بندر شهید حقانی بندرعباس و برای سفر با خودرو به جزیره قشم از مسیر دریایی بندر پهل- بندر لافت استفاده کنند.

لازم به ذکر است، طرح ساماندهی سفرهای دریایی سال ۹۴ در استان هرمزگان که به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی شناخته می شود،  از ۲۵ اسفندماه گذشته آغاز شده و تا تاریخ پانزدهم فروردین ماه جاری ادامه دارد./

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما