شناسهٔ خبر: 56909 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

نجفی خوشرودی:

ورود ۵ فروند هواپیمای  ATR همزمان با اعمال تحریم‌های آمریکا علامت خوبی بود

علی نجفی خوشرودی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس ورود ۵ فروند هواپیمای ATR همزمان با اعمال تحریم‌های آمریکا را دارای پیام خاص سیاسی می‌‌داند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی نجفی، با اشاره به ورود ۵ فروند هواپیمای ATR به آسمان ایران در آستانه آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: امیدواریم اروپایی‌ها به تعهدات برجامی خود پایبند بمانند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ورود این ۵ هواپیما به ایران در این مقطع زمانی، علامت خوبی است.

نجفی خوشرودی ادامه داد: همزمان با اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، اروپایی ها می‌توانند از ظرفیت‌های اقتصادی ایران استفاده کنند و متقابلا ایران نیز می‌تواند از توانایی‌های اقتصادی اروپا استفاده لازم را ببرد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ورود ۵ هواپیما به ایران از همزمانی سمبلیکی برخوردار است؛ یعنی ورود ۵ فروند هواپیمای ATR به آسمان ایران همزمان با اجرای تحریم های آمریکا علیه ایران بازخورد مناسبی دارد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع نیز نشان می دهد که اروپا با آمریکایی‌ها برای اجرای تحریم‌ها علیه ایران، همراهی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، پس از توافق هسته‌ای بین ایران و ۱+۵، "ایران ایر" خرید ۲۰۰ هواپیما را در دستور کار خود قرار داد و در این چارچوب ۸۰ هواپیما مربوط به بویینگ، ۱۰۰ فروند مربوط به ایرباس و ۲۰ فروند دیگر مربوط به ATR بود. با ورود این ۵ فروند هواپیما تعداد هواپیماهای برجامی به ۱۶ فروند می‌رسد.

همچنین لازم به ذکر است، بخش نخست تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران که پس از امضای توافق برجام لغو شده بود از، ششم آگوست ۲۰۱۸ به اجرا گذاشته خواهد شد./

نظر شما