شناسهٔ خبر: 56923 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد؛

انتصاب مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی

انتصاب در مراسمی با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت‌عامل و جمعی از مدیران سازمان بنادر و دریانوردی، رییس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و جمعی از اساتید این دانشگاه، محمدقائم تاجگردون به عنوان مدیرکل جدید دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم، هوشمندسازی بنادر کشور را یکی از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید، وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد.

وی ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش‌های خوب و موثری که در این حوزه انجام شده است، گفت: با تهیه و تنظیم برنامه های کوتاه‌مدت، میان‌مدت، و بلندمدت، ضرورت دارد هوشمندسازی بنادر در دوره جدید با شتاب بیشتری دنبال شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: ما به عنوان یکی از حلقه‌های مهم زنجیره جهانی تأمین و لجستیک، باید خود را با فرآیند جهانی‌سازی حمل و نقل دریایی تطبیق دهیم و یکی از معیارهای ارزیابی آن است که تا چه حد هوشمندسازی در بنادر برای بالا بردن بهره وری، ارتقای کیفیت و کاهش هزینه برای مشتری دنبال شده است.

راستاد ادامه داد: البته بخشی از فرآیند هوشمندسازی بنادر به نیروهای عملیاتی و تجهیزات برمی‌گردد اما بخش مهمی از آن به استفاده از فناوری و نرم‌افزارهای جدید مربوط است که امیدواریم با تقویت ارتباط سازمان با مراکز علمی و ارتقاء فناوری اطلاعات،  فرآیند هوشمندسازی بنادر با جدیت و سرعت بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به فرآیند انتخاب مدیرکل جدید دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان گفت: در راستای جذب نخبگان جوان برای سیستم مدیریتی در سازمان بنادر و دریانوردی، مذاکرات متعددی با وزارت علوم و دانشگاه صنعتی‌شریف انجام شد و پس از بررسی گزینه‌هایی برای این مسئولیت، خوشبختانه به یکی از نیروهای نخبه و توانمند کشور با سابقه و تجربه‌ای خوب و ارزشمند فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف شاغل در وزارت علوم رسیدیم وعلیرغم اصرار وزارت علوم به حفظ ایشان، ما موفق به جذب آقای تاجگردون در سازمان بنادر و دریانوردی شدیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه، برنامه‌ریزی برای یکپارچه‌سازی سامانه‌های نرم‌افزاری سازمان، توجه ویژه و مقوله امنیت اطلاعات و ارتباطات و اهتمام جدی جهت ارتقا نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای سازمانی برای مقابله با حملات سایبری احتمالی در کنار آموزش مستمر کارشناسان مرتبط و آموزش همگانی کلیه کاربران، همفکری با معاونت‌های سازمان و بنادر کشور جهت ارتقاء فناوری‌های موجود و استفاده از فناوری‌های جدید در کلیه حوزه‌ها به ویژه حوزه های مرتبط با مشتریان با رویکرد شفاف‌سازی فعالیت‌ها و تکریم مشتریان را از جمله  انتظارات، اولویت‌ها و رویکردهای سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم دکتر صامتی رییس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی‌شریف نیز در سخنانی با اشاره به سوابق و توانایی‌های علمی و اجرایی دکتر محمد قائم تاجگردون گفت: او یکی از نخبگان دانشگاهی موفق در حوزه فناوری اطلاعات است که با توان عملی مناسب و سابقه خوب اجرایی می‌تواند منشأ تحرک و شتاب بیشتری در این حوزه در سازمان بنادر و دریانوردی باشد.

حمیدرضا آبایی مدیرکل پیشین دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر نیز در این مراسم، گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه در طول تصدی این مسئولیت را تشریح کرد.

گفتنی است، محمد قائم تاجگردون دارای دکترای مهندسی کامپیوتر با گرایش فناوری اطلاعات از دانشگاه صنعتی‌شریف و کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر با گرایش نرم‌افزار از دانشگاه علم و صنعت است.  وی بیش از این عضو هیأت‌علمی حوزه ستادی و قائم مقام معاونت برنامه‌ریزی و اجرایی مرکز جذب اعضاء هیأت‌علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.  

مشاور معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری، سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و بررسی‌های آماری سازمان هواپیمایی کشوری، رئیس کمیته تخصصی استقرار دولت الکترونیک در سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از دیگر مسئولیت‌های پیشین محمدقائم تاجگردون بوده است.

نظر شما