شناسهٔ خبر: 56947 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح رویکردهای حفاظت از اراضی دولتی استان قم

رفع تصرف فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان قم اقدامات یگان حفاظت از اراضی این استان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، سرهنگ منصور تاهو، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن این استان گفت: در سال گذشته با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، مراسم معارفه تعداد شش نفر از نیروهای موسسه یگان حفاظت از اراضی دولتی برگزار شد.

وی در خصوص ارتقای توان خودرویی و نیروی انسانی مورد نیاز گشت‌های حفاظت اراضی در سطح  استان توضیح داد: راه اندازی سیستم سامانه کنترل گشت‌های حفاظت از اراضی در سطح استان، تامین و تحویل تعداد هفت دستگاه تبلت مجهز به نرم‌ افزار مربوطه برای مسئولان گشت‌های حفاظت از اراضی به منظور بازدید و کنترل مستمر زمین‌های ملی و دولتی تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی استان قم صورت پذیرفته است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان قم از برگزاری دوره‌های آموزشی خبر داد و گفت: با دعوت از مقام های قضایی عمومی و انقلاب استان، دوره های آموزشی برای نیروهای انتظامی و نیروهای موسسه یگان حفاظت و نیروهای بکارگیری شده در گشت‌های حفاظت اراضی برگزار شده است.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی پلیس پیشگیری استان با مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا طی مراسم ویژه‌ای، تجهیز گشت‌های خودرویی به امکانات تامین چراغ گردون و برچسب معرف گشت‌های خودرویی حفاظت از اراضی استان در معرض عموم اطلاع رسانی شد.

منصور تاهو ضمن اشاره به طراحی و تهیه بیش از ۱۰۰۰ عدد بروشور و پوستر حفاظت از اراضی بیان کرد: با مشارکت و حمایت دادستان عمومی و انقلاب، بروشورهایی برای مقابله با هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی در مناطق مورد هدف استان توزیع و اطلاعیه‌هایی به کلیه ادارات کل و دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی مستقر در استان برای آگاهی ارسال شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان قم در پایان از شناسایی و تشکیل پرونده برای تعداد ۱۱ مورد از متصرفان اراضی که در سنوات گذشته مقدار ۳۷۰۰ مترمربع از اراضی ملی و دولتی را در سطح استان تصرف کرده‌اند، خبر داد و گفت: پرونده‌های فوق از طریق امور حقوقی اداره کل در حال پیگیری قانونی بوده و اجرای دو مورد احکام مراجع قضایی و رفع فوری تصرف اراضی با همکاری مسئولان قضایی، انتظامی و اجرایی دستگاه‌های دولتی انجام پذیرفته است.

نظر شما