شناسهٔ خبر: 56990 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در نشست با خبرنگاران پایگاه خبری مطرح کرد:

تشریح دو وظیفه رسانه‌ای پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی/ ایجاد شفافیت اطلاعات و انتقال صحیح سیاست‌های دولت به مخاطب/ اخبار پایگاه خبری جنبه تبلیغاتی ندارد

جلسه وزیر راه و شهرسازی نقش پایگاه خبری این وزارتخانه را ایجاد شفافیت اطلاعات و انتقال صحیح سیاست‌های دولت به مخاطبان دانست و گفت: این پایگاه به عنوان یک بنگاه حرفه‌ای خبری فعالیت می‌کند و مرجع اخبار موثق در حوزه‌های راه و شهرسازی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی به مناسبت روز خبرنگار، با خبرنگاران پایگاه خبری این وزارتخانه دیدار و از آن‌ها تقدیر کرد.

آخوندی در این دیدار با تبریک روز خبرنگار، خطاب به خبرنگاران پایگاه خبری گفت: شما کار بسیار سختی را بر عهده داشته و دارید، مخصوصا در پایگاه خبری وزارتخانه کار سخت‌تر نیز هست.

وی ادامه داد: از ابتدا انتظار بر این بود که پایگاه خبری بتواند سیاست‌های دولت را خوب منتقل کند و به نحوی منتقل کند که این سیاست‌ها موثر بیافتد و نهایتا روی رفتار مصرف کننده سیاست‌ها تاثیر مثبت بگذارد. این کار بسیار بسیار مهمی است.

آخوندی افزود: معمولا پایگاه‌های خبری تنها وظیفه دارند خبر را منتقل کنند. اما ما اینجا به دنبال آن هستیم که مطمئن بشویم سیاست ما روی مخاطب اثر درست خود را گذاشته است. باید متوجه شویم که مخاطب را درست انتخاب کردیم، اثر گذار بودیم و بازخورد مناسب را دریافت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی به اهمیت شفافیت اطلاعات اشاره کرد و گفت: در پایگاه خبری در عین حال که سیاست‌ها را منتقل می‌کنید باید شفافیت اطلاعات را نیز فراهم کنید. اخبار پایگاه خبری باید به روز باشد و بتواند مسئولیت و شرافت حرفه‌ای خبرنگاری را رعایت کنید که البته این کار انجام شده است.

وی ادامه داد: از روز نخست نظر من بر این بود که پایگاه خبری باید یک نهاد حرفه‌ای خبری و نه یک بازوی تبلیغاتی و بوق وزارتخانه باشد باشد. من به پایگاه خبری هیچگاه به عنوان یک اهرم تبلیغاتی نگاه نکردم، بلکه عقیده‌ام بر این بوده که این رسانه باید بتواند سوابق خبر را بررسی کرده و خبر را با شناسنامه به مخاطب منتقل کند.

آخوندی با اشاره به برد پایگاه خبری وزارتخانه در جامعه خبر گفت: در هر صورت اکنون پایگاه خبری بیش از ۴ سال سن دارد. خوشبختانه در حرفه جا افتاده و مرجع بسیاری از اخباری که در حوزه مسکن و یا حمل و نقل منتشر می‌شود، پایگاه خبری است. خبرنگاران دیگر می‌توانند به این پایگاه اعتماد کنند و مطمئن شوند خبری که در این رسانه منتشر می‌شود، درست است. اخبار این پایگاه جنبه تبلیغاتی ندارد، بلکه انعکاس دهنده اتفاقی است که رخ داده است.

وی ادامه داد: یکبار دیگر این روز را به شما و همه خبرنگاران تبریک می‌گویم و برای همه آرزوی توفیق و سرافرازی دارم.

نظر شما