شناسهٔ خبر: 57041 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد:

رفع مشکلات صاحبان کالا در بنادر کشور/ ضرورت ارائه خدمات شایسته به صاحبان کالا

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: محدودیت های ناشی از تحریم های یک جانبه در آینده هر چند ممکن است نگرانی هایی ایجاد کرده باشد، اما تلاش و پیگیری ما در سازمان بنادر بر این است که آثار احتمالی ناشی از آن را به حداقل برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در سفر یک روزه به استان هرمزگان در نشست مشترک با تجار و بازرگانان این استان در بندر شهید رجایی، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم و راهبردی سازمان بنادر ارایه خدمات بهینه و مناسب به صاحبان کالا، تجار و فعالان اقتصادی است، به نحوی که هزینه تمام شده ناشی از فعالیت در بنادر تجاری کشور به حداقل برسد.

وی افزود: با کاهش هزینه های بندری، رقابت پذیری در بنادر کشور برای فعالان اقتصادی به افزایش قابل توجهی خواهدیافت.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به محدودیت های ناشی از تحریم های یک جانبه در آینده گفت: این محدودیت ها هر چند ممکن است نگرانی هایی ایجاد کرده باشد، اما تلاش و پیگیری ما در سازمان بنادر بر این است که آثار احتمالی ناشی از آن را به حداقل برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری نشست های مشترک و دیدار چهره به چهره با فعالان بخش خصوصی و تشکل های صنفی تلاش خواهیم کرد مکانیزم هایی را طراحی کنیم که هم بخش صادرات کشور تقویت شود و هم برای واردات مشکلی ایجاد نشود.

راستاد گفت: با شکل گیری شهر لجستیکی در اراضی پسکرانه بندر شهید رجایی هم شاهد تبدیل این دروازه اقتصادی کشور به بندر نسل سوم و حتی نسل چهارم باشیم و هم فعالیت های تولیدی، صادرات مجدد و ارزش افزوده در بزرگترین بندر تجاری کشور افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از مدیران بنادر خواست تا برای بهبود مستمر خدمات و رفع دغدغه های صاحبان کالا و فعالان اقتصادی، با تشکل های صنفی آنها، تعامل و ارتباط نزدیکتری داشته باشند.

محمدعلی حسن زاده؛ عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر نیز طی سخنانی به تشریح سیاست های این سازمان در شرایط فعلی کشور پرداخت و به سوالات و پرسش های مطروحه از سوی تعدادی از تجار و صاحبان کالا پاسخ گفت.

همچنین اله مراد عفیفی ‍پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان این نشست، گفت: بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یکی از مبادی اصلی واردات و صادرات کالا در کشور محسوب می شود و همواره توجه به دغدغه های صاحبان کالا و تجار همواره در اولویت فعالیت ها و سیاست های سازمان بنادر بوده است.

وی افزود: ما در بندر شهید رجایی در راستای تاکیدات مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر همواره تلاش کرده ایم که به صاحبان کالا خدمات شایسته ای ارایه دهیم. در این راستا، هرآنچه در مباحث لجستیکی، عملیاتی، فنی، خدماتی و پشتیبانی بندر بوده را به کار گرفته و این ظرفیت ها را مورد استفاده قرار داده ایم.

عفیفی پور تصریح کرد: شاخص های موجود در بندر شهید رجایی نشانگر موثر بودن اقدامات و سرمایه گذاری های سازمان بنادر در بزرگترین بندر کشور بوده است.

 وی   از بخش خصوصی فعال در این بندر که رفتار حرفه ای دارند و منطبق با ضوابط و سیاست های سازمان بنادر که براساس الزامات اقتصادی کشور و توسعه فعالیت های اقتصادی تبیین شده است عمل می کنند، تقدیر کرد.

صاحبان کالا، تجار و بازرگان حاضر در این نشست به ارایه دغدغه ها و دیدگاه های خود پرداختند. نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تجار و بازرگانان استان هرمزگان با هدف هم اندیشی در راستای تسهیل تجارت دریایی و رفع چالش ها و تنگناهای احتمالی به شکل دوره ای در بنادر این استان بر گزار می شود./

نظر شما