شناسهٔ خبر: 57048 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد؛

ابلاغ بخشنامه نرخ تسعير ارز به شرکت‌های هواپيمايی

سازمان هواپیمایی کشوری مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از ابلاغ بخشنامه نرخ تسعیر ارز به شرکت هایی هواپیمایی خبر داد و گفت: در این بخشنامه از کلیه شرکتهای هواپیمایی خواسته شده است نسبت به رعایت نمایش بهای کل بلیت‌های صادره و به فروش رسیده در کشور براساس واحد رسمی پول کشور دقت لازم به عمل آید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا جعفرزاده، گفت: با توجه به تصویب هیات وزیران و سیاست‌های ارزی بانک مرکزی و به روزرسانی نرخ تسعیر ارز، سازمان هواپیمایی کشوری بخشنامه مذکور را به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کرد.

وی افزود: در این بخشنامه از کلیه شرکتهای هواپیمایی خواسته شده است نسبت به رعایت نمایش بهای کل بلیت‌های صادره و به فروش رسیده در کشور براساس واحد رسمی پول کشور دقت لازم به عمل آید.

جعفرزاده تصریح کرد: همچنین کلیه بهای به بلیت فروش رسیده قبل از تاریخ فوق الذکر معتبر برای پرواز و یا استرداد براساس نرخ تسعیر ارز مندرج در بلیت بوده و مشمول این بخشنامه نمی‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در صورت هرگونه تغییر داوطلبانه توسط مسافر چنانچه موجب تغییر کلاس نرخی براساس قوانین و مقررات نرخ زمان صدور بلیت نشود مسافر صرفا مشمول پرداخت هزینه تغییرات براساس نرخ جدید ارز  (BSR)است و چنانچه موجب تغییر کلاس نرخی  (RBD) شود مشمول محاسبه بهای کل بلیت براساس نرخ جدید ارز در زمان اعمال تغییرات می‌شود.

به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، وی با اینکه اجرای بخشنامه مذکور الزامی است ادامه داد: در صورت استفاده اولین کوپن پروازی هرگونه تغییر نرخ تسعیر ارز مشمول بلیت صادره نمی شود.

نظر شما