شناسهٔ خبر: 57069 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

احمدی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

بهره‌برداری از متروی شهر جدید بهارستان تا پیش از پایان دولت دوازدهم/ پیشرفت ۳۵ درصدی سایت ۹ هزار واحدی در بهارستان

محمدرضا احمدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان اعلام کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است عملیات اجرایی ساخت ایستگاه متروی بهارستان در هفته دولت سال جاری کلنگ‌زنی شده و طی ۱۸ ماه آینده به اتمام برسد که تلاش می‌کنیم این طرح همزمان با تکمیل عملیات روسازی و زیرسازی و همچنین تأسیسات برقی و مکانیکی مترو پیش از پایان دولت دوازدهم پایان و به بهره‌برداری برسد.

محمدرضا احمدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی این شهر جدید بیان کرد: درحال حاضر متروی بهارستان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در حال اجرای این شهر جدید است که پیشرفت فیزیکی پروژه در بخش زیرسازی ۸۵ درصد و در بخش روسازی ۱۶ درصد اعلام شده است.

احمدی در ادامه اعتبار اجرای این طرح را حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است عملیات اجرایی ساخت ایستگاه متروی این پروژه در هفته دولت سال جاری کلنگ‌زنی شده و طی ۱۸ ماه آینده به اتمام برسد که تلاش می‌کنیم این طرح همزمان با تکمیل عملیات روسازی و زیرسازی و همچنین تأسیسات برقی و مکانیکی مترو پیش از پایان دولت دوازدهم پایان و به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص سیاست جدید شرکت عمران شهرهای جدید در خروج شهرها از حالت صفر خوابگاهی نیز بیان کرد: در این راستا قطعه زمینی به مساحت ۶۰۰ هکتار را برای اجرای کاربری‌های صنایع دوستار محیط زیست و احداث یک اکو پارک در نظر گرفته‌ایم که بدون استفاده از منابع دولتی و از طریق روش‌های نوین تأمین مالی با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان پس از تصویب طرح عملیاتی در نهادهای شهری و ملی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش از احداث یک محور مجهز خدمات شهری در مرکز شهر بهارستان خبر داد و گفت: از آنجایی که شهروندان شهر جدید بهارستان برای تأمین بسیاری از نیازهای خود باید به شهر اصفهان مراجعه کنند برآن شدیم تا منطقه‌ای را به مساحت ۱۸۰ هکتار در مرکز شهر جهت تأمین خدمات فرامحلی و فراشهری احداث کنیم.

احمدی اعتبار اجرای این پروژه را ۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در صورت تصویب طرح شهری این مرکز در کمیسیون ماده ۵ استان و اجرای پروژه، قطعا این طرح به عنوان بزرگترین محور شهری خدماتی در منطقه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با تأکید براینکه شرکت مادر تلاش دارد تا با توجه وضعیت اقتصادی برای پروژه‌های اجرایی کمترین فشار مالی را به دولت وارد کند گفت: در این راستا پروژه‌ای مسکونی را در سایتی به مساحت ۱۸۰ هکتار با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اسفندماه سال ۹۶ آغاز کردیم که قرار است ۹ هزار واحد مسکونی در آن احداث شود.

وی در ادامه با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه هم‌اکنون ۳۵ درصد اعلام شده است گفت: در حال حاضر از سایت ۱۱ هزار واحدی مسکن مهر شهر جدید بهارستان تنها یک پروژه ۱۹۲ واحدی باقی مانده که به دلیل برخی مشکلات حدود سه ماه گذشته پیمانکار آن خلع ید شده و مابقی اقدامات در حال پیگیری است.

این مقام مسئول با اشاره به این مطلب که تسویه حساب با متقاضیان و پیمانکاران و همچنین خدماتی چون آتشنشانی و آسانسورها نیز تا ۲ ماه آینده در بلوک‌های مسکن مهر بهارستان اجرا خواهد شد اضافه کرد:  با توجه به تأکیدات وزیر راه و شهرسازی در تکیمل خدمات روبنایی و زیربنایی سایت‌های مسکن مهر، این موضوع را در دستور کار شرکت قرار داده و تلاش داریم تا پایان امسال اراضی مسکن مهر شهر از خدمات کامل بهره‌مند شوند.

احمدی در این خصوص افزود: در حال حاضر شهر جدید بهارستان دارای ۱۰ مدرسه است که ۸ باب آن افتتاح و ۲ باب دیگر در دست ساخت است، همچنین تلاش است تا عملیات اجرایی پروژه مدرسه شهرآموز با زیربنای ۱۳ هزار متر مربع نیز تا ۳ ماه آینده آغاز شود.

به گفته وی ساختمان اموزشی و فضای سبز مراکز محلات بهارستان نیز تکمیل و ساخت مساجد، واحدهای تجاری و ... در دستور کار است./

نظر شما