شناسهٔ خبر: 57078 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی خبر داد:

توسعه اپرون و ترمینال فرودگاه تبریز با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی/ آغاز پروازهای حج از فرودگاه تبریز

فرودگاه تبریز مدیرکل فرودگاه‌‌های استان آذربایجان شرقی از انجام دو پروژه توسعه‌ای در فرودگاه شهید مدنی تبریز با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی خبر داد.

مصطفی صفایی، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به پروژه‌های عمرانی فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز اشاره کرد و گفت: دو پروژه عمرانی در فرودگاه تبریز تعریف شده و اولین پروژه توسعه اپرون فرودگاه است

وی ادامه داد: در این پروژه محوطه‌ای بتنی به مساحت ۴۰۰ در ۱۱۰ متر به اپرون افزوده شده  و دو تاکسی‌وی ارتباطی با روکش آسفالت نیز ایجاد می‌شود.

صفایی با بیان اینکه با انجام این پروژه تعداد استندهای فرودگاه از ۶ به ۱۲ می‌رسد، گفت: اعتبار این پروژه ۲۵ میلیارد تومان است. پروژه توسعه اپرون از فروردین‌ماه آغاز شده و تاکنون در حدود ۱۷ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: افزایش ۹۰۰ متر فضا در ترمینال داخلی پروژه عمرانی دیگر فرودگاه است که از فروردین آغاز شده و اعتبار ۵ میلیارد تومانی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. تا کنون این اعتبار با توجه به پیشرفت کار تامین شده است.

اعزام ۴۳۰۰ نفر به سفر حج

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی در ادامه به آغاز پروازهای حج تمتع از فرودگاه شهید مدنی تبریز اشاره کرد و گفت: پروازهای حج از پنجشنبه آغاز شده و تا صبح روز جمعه ۳ پرواز انجام شده است.

وی ادامه داد: مجموعا ۴۳۰۰ نفر با ۱۳ پرواز از فرودگاه تبریز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که ۸۵۰ نفر از این زوار ساکن استان اردبیل و باقی ساکن استان آذربایجان شرقی هستند. ۱۳ پرواز حج داریم.

صفایی به انجام پروازهای حج فرودگاه تبریز توسط هواپیمایی سعودی اشاره کرد و گفت: این پروازها با دو تایپ هواپیمای بویینگ ۴۰۰-۷۴۷B و ایرباس A۳۳۰-۳۰۰ انجام می‌شود.

به گفته وی این پروازها تاکنون بدون تاخیر انجام شده است.

نظر شما