شناسهٔ خبر: 57092 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فردوس خبر داد:

اجرای روکش آسفالت گرم محور فردوس- دیهوک و فردوس- خانکوک در خراسان جنوبی

 استفاده از روکش آسفالت حفاظتی فوگ سیل در استان زنجان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فردوس اعلام كرد: در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی فردوس و به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای، روکش آسفالت در محورهای فردوس- دیهوک و فردوس- خانکوک اجرایی  و شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فردوس، از انجام عملیات روکش آسفالت گرم در محور فردوس- دیهوک و فردوس- خانکوک به طول ۵.۲۰۰ کیلومتر خبر داد.

هادی خزیمه، افزود: در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی فردوس و به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای، روکش آسفالت در محورهای فردوس- دیهوک و فردوس- خانکوک اجرایی  و شده است.

وی، تصریح کرد: این پروژه‌ها بصورت پیمانی و در مدت زمان دو ماه ازابتدای خرداد ماه سال جاری اجرایی گردید که برای اجرای این عملیات جمعا ۲۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات بهبود وضعیت عبور و مرور راه‌ها(استانی)هزینه شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فردوس، اظهار داشت: از اولویت‌های مهم این اداره، ارتقاء وضعیت شبکه راه‌‌های مواصلاتی فردوس است که این امر نیازمند روکش آسفالت در محورهای اصلی و روستایی است که با توجه به عمر بالای آسفالت این محورها، باعث ایجاد ترک‌هایی در سطح آسفالت شده که نیاز به روکش دارد و با اجرای این گونه عملیات افزایش طول عمر جاده را خواهیم داشت .

خزیمه، ادامه داد: طول محور فردوس – دیهوک ۴۵ کیلومتر است که ۱۹ کیلومتر از محور فردوس- دیهوک در سال گذشته بهسازی و ماسه آسفالت شده است همچنین ۴ کیلومتر ادامه این مسیر حد فاصل کیلومترهای ۳ تا ۵ و ۴۳ تا ۴۵ و ۱.۲۰۰ کیلومتر از بلوار ورودی روستای خانکوک با اعتبار ۲۲۰۰ میلیارد ریال در خرداد ماه و تیرماه سال جاری آسفالت  و به بهره برداری رسیده است و عملیات خط‌کشی این مسیر نیز انجام شده است.

وی، بیان کرد: رسیدگی مناسب به راه‌های اصلی و فرعی و روستایی شهرستان فردوس را نیازمند اعتبارات استانی بیشتر عنوان نمود که در کنار اعتبارات ملی قابلیت بهبود محورهای حوزه استحفاظی این اداره را فراهم می‌نماید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فردوس، در خصوص پروژه‌های آتی و در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فردوس، عنوان کرد: پروژه ایمن سازی محور سه راهی حسین آباد به خانکوک از جمله اقدامات در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فردوس می‌باشد که در سال جاری عملیاتی و اجرایی خواهد گردید.

خزیمه، در پایان متذکر شد: فردوس دارای بیش از ۷۴۵ کیلومتر جاده بین‌ شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و یا با تأمین قیر رایگان در برنامه این اداره  قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی رویه های آسفالتی محورها و نیز اولویت بندی آنها نسبت به انجام روکش راههای حوزه استحفاظی اقدام می‌گردد.

نظر شما