شناسهٔ خبر: 57112 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیجندی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

بهره‌برداری از فاز اول سامانه هشدار سریع هواشناسی در اصفهان/ فعال‌سازی تهک‌های پنج‌گانه در استان طی دولت تدبیر و امید

مجید بیجندی مدیرکل هواشناسی اصفهان از بهره‌برداری سامانه‌های متنوع پیش‌بینی در استان خبر داد و گفت: در این دوره ایجاد و فعال‌سازی تهک‌های پنج‌گانه از جمله تهک‌ کشاورزی، آلودگی و کیفیت هوا، میراث فرهنگی و گردشگری، ورزش و سلامت و عمران و ترابری از اقدامات بسیار چشمگیر در حوزه هواشناسی استان بود که امروز در حال بهره‌برداری از آن‌ها هستیم.

مجید بیجدی مدیرکل هواشناسی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح عملکرد این استان در حوزه هواشناسی طی چند سال اخیر بیان کرد: خوشبختانه موفق شدیم طی دولت تدبیر و امید عملیات تجهیز مرکز آب را با اعتبار ۱۲۰۰ میلیون ریال و همچنین فاز اول سامانه هشدار سریع استان را باعتبار ۳۴۰۰ میلیون ریال طراحی و بهره‌برداری کنیم.

بیجندی در ادامه از بهره‌برداری سامانه‌های متنوع پیش‌بینی در استان خبر داد و گفت: در این دوره ایجاد و فعال‌سازی تهک‌های پنج‌گانه از جمله تهک‌ کشاورزی، آلودگی و کیفیت هوا، میراث فرهنگی و گردشگری، ورزش و سلامت و عمران و ترابری از اقدامات بسیار چشمگیر در حوزه هواشناسی استان بود که امروز در حال بهره‌برداری از آن‌ها هستیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تکمیل پروژه پایش تصویری در تمام استان بیان کرد: در این مدت شاهد افزایش چشمگیر اعتبارات در اداره کل هواشناسی استان بوده و همواره جهت شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق از وضعیت عملکرد اداره به مردم نشست‌های خبری فصلی و جلسات متعددی را با مسئولان ادارات در شهرستان‌ها برگزار کردیم که خوشبختانه بازخورد خوبی نیز به همراه داشت.

این مقام مسئول از فعال‌سازی کارگروه‌های گوناگون در حوزه هواشناسی طی دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: در این مدت موفق شدیم کارگروه‌های سه‌گانه پیش‌بینی، توسعه و تجهیزات فنی، کارگروه اقتصاد مقاومتی، کارگروه محتوا، کارگروه خودکارسازی و کمیته فرهنگی را ایجاد و فعال کنیم.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان تجهیز نمازخانه هواشناسی اصفهان با اعتبار۲۵۰ میلیون ریال، کتابخانه هواشناسی بااعتبار ۵۰۰ میلیون ریال،احداث و تجهیز مامورسرا و خوابگاه دانشجویی مرکز ازن سنجی اصفهان بااعتبار۱۲۰۰ میلیون ریال، استخدام ۲۸ نیروی جدید و جوان با تحصیلات بالا، برگزاری نمایشگاه‌های اتوکام، کشاورزی و هفته پژوهش نیز از دیگر اقدامات جزئی در این مدت در حوزه هواشناسی به شمار می‌رود.

بیجندی همچنین اعلام کرد: اداره کل هواشناسی استان طی این مدت موفق شد رتبه نخست در بخش‌های آی‌تی، آموزش، تهک کشاورزی و شبکه پایش را کسب و در این حوزه‌های افتخارآفرینی کند.

وی در پایان نیز خاطرنشان کرد: اجرای پروژه فیبر نوری در سطح استان، پیگیری زمین هواشناسی اصفهان (گل نرگس)، راه اندازی سامانه تخمین دید افقی در امتداد باند فرودگاه (RVR) با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال، بهره‌برداری از مرکز آموزش الکترونیک هواشناسی استان اصفهان با اعتبار بالغ بر ۴ میلیارد ریال و همچنین بهره برداری از مرکز کلاستر ( مرکز پردازش فوق سریع) هواشناسی استان اصفهان با اعتبار بالغ بر ۴ میلیارد ریال از دیگر اقدامات چشمگیر حوزه هواشناسی در مدت زمان مذکور در استان اصفهان محسوب می‌شود.

نظر شما