شناسهٔ خبر: 57119 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

توجه به ایجاد مشاغل دریایی در چشم‌انداز سند راهبردی توسعه گردشگری دریایی/ سند راهبردی توسعه گردشگری دریایی با مشارکت سازمان بنادر تهیه می‌شود

هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سند راهبردی توسعه گردشگری دریایی، با هدف ارائه تسهیلات حقوقی، فنی و مالی درصدد رونق حوزه ​گردشگری دریایی و اشتغالزایی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه طبق ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه، متولی تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری دریایی سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری است، اظهار کرد: قرار است این سند در بخش‌های مختلف از جمله بخش دریایی تهیه شود و سازمان بنادر و دریانوردی نیز در تهیه این سند مشارکت می‌کند.

وی ادامه داد: هدف از تهیه سند راهبردی توسعه گردشگری دریایی این است که از نظر امکانات سخت‌افزاری که شامل ترمینال های و شناورهای مسافری است و هم از لحاظ  نرم افزاری که شامل اشاعه فرهنگ دریانوردی و تشویق مردم به انجام سفرهای دریایی است، وضعیت فعلی بهبود پیدا کند و به سمت شرایط مطلوب‌تری گام برداشت.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه دیگر هدف تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری دریایی این است که که بتوان سهم سفرهای دریایی را در بین سفرهای هوایی، زمینی و ریلی افزایش داد، عنوان کرد: تدوین سند یاد شده  تا کنون به اتمام نرسیده است و دستگاه‌های مربوطه در حال فعالیت روی تهیه این سند هستند و سازمان بنادر و دریانوردی نیز به عنوان یکی از وجوه حمل و نقل مسافری در این رابطه فعالیت می‌کند.

حق شناس افزود: وظیفه اصلی سازمان بنادر و دریانوردی حمل و نقل کالا است و در خصوص اداره بازرگانی بنادر فعالیت می‌کند اما با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی و نیز مدیریت سازمان قصد داریم تا مردم را بیشتر با دریا فرهنگ دریانوردی آشنا کنیم.

وی با  تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم تا ایرانیان در بین مشاغل زیادی که می‌توانند انتخاب کنند به شغل دریانوردی نیز روی بیاورند، گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار دریانورد در دنیا وجود دارد که طی ۷ الی ۸  سال آینده نیاز به حدود ۱۵۰ هزار دریانوردی دیگر نیز شکل خواهد گرفت.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، اضافه کرد: با توجه به اینکه نرخ بیکاری در ایران دو رقمی است یکی از بخش‌هایی که می‌توان در آن اشتغال آفرین بود مشاغل دریایی است. بهترین راه این است که مردم برای انتخاب مشاغل دریایی تشویق شوند و در راستای گسترش سفرهای دریایی گام برداشت. سند راهبردی توسعه گردشگری دریایی با چنین چشم اندازی در حال تدوین است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، حق شناس در ادامه با اعلام اینکه سند راهبردی توسعه گردشگری دریایی پس از تدوین باید در هیئت دولت مصوب شود، گفت: در ابتدای امر نظر همه سازمان‌هایی که دست اندرکار سفرهای دریایی هستند اخذ می‌شود و سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری نسبت به تدوین آن اقدام می کند که با تصویب در هیئت دولت به عنوان یک سند تلقی خواهد شد.

به گفته وی خروجی نهایی سند راهبردی توسعه گردشگری دریایی، ارائه تسهیلات حقوقی، فنی و مالی است تا حوزه  گردشگری دریایی رونق یابد.

نظر شما