شناسهٔ خبر: 5715 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

خالدی:

مردم با تلفن همراه خود راه‌های کشور را ببینند/ افزایش ۰.۷ درصدی حجم ترددها نسبت به سال قبل

سیستم هوشمند مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور از بارگذاری برنامه‌ای تحت پوشش سیستم عامل اندروید (Android) برای استفاده هم‌وطنان در گوشی‌های تلفن همراه در سایت www.۱۴۱.ir خبر داد و گفت: کاربران با استفاده از این برنامه می‌توانند از طریق دوربین‌های جاده‌ای وضعیت راه‌های کشور را مشاهده کنند.

یاسر خالدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین آمار وضعیت راه‌های کشور از زمان آغاز طرح نوروزی (۲۵ اسفندماه ۹۳) تا دیروز (۸ فروردین ۹۴)٬ گفت: گزارش‌ها حاکی از افزایش ۰.۷ درصدی حجم تردد در این مدت در مقایسه با آمار سال گذشته در همین مدت مشابه است.

وی افزود: بیشترین ورودی به استان‌های تهران٬ البرز٬‌ مرکزی٬ قزوین و گیلان بوده و بیشترین خروجی از استان‌های البرز٬ تهران٬ قم٬ مرکزی قزوین و اصفهان بوده است. همچنین پر ترددترین محورها از ابتدای طرح نوروزی به ترتیب آزادراه کرج- قزوین٬ آزادراه تهران- کرج٬ آزادراه تهران- قم٬ آزادراه تهران در محورهای رفت و برگشت می‌شوند.

خالدی با اعلام این خبر که از ابتدای طرح نوروزی تا به الان تعداد تماس‌های گرفته شده با سامانه ۱۴۱ بیش از ۴۳۱ هزار و پانصد تماس بوده٬ ادامه داد: از این تعداد ۳۶ هزار تماس به کارشناسان مرکز وصل شده و آن‌ها پاسخگوی هم‌وطنان عزیز بوده‌اند که این آمار در قیاس با مدت مشابه سال گذشته به میزان ۱۱۲ درصد افزایش تماس با سامانه ۱۴۱ بوده است و همچنین بیش از ۲۳۷ درصد افزایش تماس با بخش پاسخگوی مرکز مدیریت راه‌ها را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: بیشترین فراوانی تماس‌ها به دریافت آخرین اطلاعات وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور مربوط بوده است.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور از بارگذاری برنامه‌ای تحت پوشش سیستم عامل انروید (Android) برای استفاده هم‌وطنان در گوشی‌های تلفن همراه خبر داد و افزود: این برنامه بر روی سایت www.۱۴۱.ir قرار داده شده که هم‌وطنان عزیز می‌توانند با مراجعه به این سایت این برنامه را دریافت و به نصب آن بروی تلفن‌های همراه خود اقدام کنند.

خالدی توضیح داد: هم‌وطنان می‌توانند با نصب این برنامه بروی تلفن‌های همراه خود از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور با استفاده از دوربین‌های نصب شده در جاده‌ها باخبر شوند و این تصاویر هر پنج دقیقه یکبار به‌روز می‌شود. همچنین با نصب این برنامه علاوه بر دریافت اطلاعیه‌ها و اخباری مرکز مدیرت راه‌های کشور٬ نقشه گرافیکی راه‌های کشور در دسترس کابران خواهد بود.

نظر شما