شناسهٔ خبر: 57154 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

غفوری خبر داد:

افتتاح بیش از ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر پردیس در نیمه دوم شهریور/ جزییات ملکی کردن عرصه‌های مساکن مهر پردیس/ واحدهای مسکن مهر پردیس افزایش قیمت ندارد

سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از افتتاح بیش از ۵ هزار واحد مسکن مهر در نیمه دوم شهریورماه امسال در این شهر جدید خبر داد و گفت: در بسته افتتاحی برای شهریورماه امسال شاهد بهره‌برداری از سه باب مدرسه و دو مرکز محله در فاز ۸ خواهیم بود که تمرکز اصلی آن‌ها بر تأمین فضای سبز و بازی برای ساکنان آن منطقه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در نشست خبری امروز ۲۲ مردادماه که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با تأکید بر اینکه در زمان آغاز فعالیت من در این شرکت تعداد واحدهای تخصیص داده‌شده ۶۷۰۰ واحد بوده و امروز پس از گذشت ۲ سال به ۲۵ هزار واحد رسیده است، گفت: خوشبختانه امسال در شرایط خاصی قرار داریم و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در شرکت مادر عمران شهرهای جدید بسته‌ای ۱۰۵ میلیارد تومانی از اراضی شرکت عمر شهر جدید پردیس را در نظر گرفتیم تا از نظر تهاتر در اختیار پیمانکاران قرار داده و با توجه به شرایط اقتصادی ملی جلوی پیشرفت پروژه‌ها را نگیریم در این راستا امید داریم با تخصیص یارانه‌های نقدی و اوراق خزانه‌ای که برای اقتصاد به شهر پردیس اختصاص داده‌شده است نیز به اهداف موجود رسیده و فصل کاری را از دست ندهیم.

وی از افتتاح بیش از ۵ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس در نیمه دوم شهریورماه سال جاری خبر داد و گفت: در حقیقت تعداد زیادی از این واحدها در حال تحویل به متقاضیان است اما برخی دیگر به دلیل مشکلات تأمین برق و اسانسور و خدماتی از این‌دست کمی سخت‌تر به مرحله تحویل و بهره‌برداری می‌رسد که تلاش داریم تمام آن‌ها را از نیمه شهریور تا پایان این ماه به دست متقاضیان برسانیم.

به گفته غفوری، ۲۳۳۳ واحد از رقم اعلام‌شده هم‌اکنون آماده تحویل است که برخی از آن‌ها نیز تاکنون به مالکان آن‌ها واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ضمن ابراز امیدواری جهت رفع مشکلات تأمین مالی برای پروژه‌های آماده‌سازی و محوطه‌سازی افتتاحی در شهریورماه امسال تا هفته آینده گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سه باب مدرسه و دو مرکز محله در فاز ۸ به افتتاح خواهد رسید که تمرکز اصلی این مراکز محله بر تأمین فضای سبز و فضای بازی برای ساکنان این منطقه خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول، بسته‌ای ۲۰۰ میلیاردی برای احداث مراکز محله در محلات تفتان، سهند و همچنین پروژه تکمیلی محله سبلان در نظر گرفته‌شده که در این راستا بسته‌ای ۳۳ میلیاردی را نیز به راه‌اندازی مرکز محله الوند نیز اختصاص داده شده است.

غفوری با تأکید بر اینکه تکمیل سایت شکن مهر شهر جدید پردیس به تأمین اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌ها بستگی دارد، بیان کرد: طبق مطالعات انجام‌شده میزان اعتبار لازم برای تکمیل سایت مسکن مهر پردیس در اواخر سال ۹۶ برابر با ۲۵۸۴ میلیارد تومان بود که این رقم امروز به ۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش دو برابری قیمت‌ها برای تکمیل مسکن مهر راهکارهایی پیش‌بینی کردیم که تهاتر اراضی شرکت و همچنین اخذ وام هزار میلیارد تومانی از محل بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر ازجمله آن به شمار می‌رود در این راستا تمامی آمادگی خود برای بازپرداخت وام مذکور و همچنین تأمین تعهدات لازم جهت دریافت وام را به بانک اعلام می‌کنیم که امید است این راهکار هر چه سریع‌تر به مرحله اجرا برسد.

غفوری از آغاز عملیات ملکی کردن عرصه‌های مسکن مهر در شهر جدید پردیس در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: خوشبختانه شرایط در نظر گرفته‌شده برای ملکی کردن عرصه‌های مسکن مهر در پردیس برای مالکان بسیار خاص و خوب اعلام شده است، طبق جلسات و مذاکرات انجام‌شده در مجمع شرکت عمران شهرهای جدید قرار است تا تنها ۳۰ درصد از ارزش واقعی عرصه‌های مسکن مهر این شهر جدید از مردم گرفته شود، نکته مهم‌تر آن است که ۴۰ درصد تخفیف نیز بر روی همین مبالغ در نظر گرفته‌شده اعمال خواهیم کرد و ۵۰ درصد از مبلغ باقی‌مانده را به‌صورت نقد و ۵۰ درصد دیگر را نیز طی اقساط ۵ ساله از متقاضیان دریافت خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه اگر مردم از این فرصت در مدت‌زمان محدود اجرایی استفاده نکنند قطعاً به ضررشان خواهد بود، افزود: مبالغ دریافتی در این بخش صرف آبادانی و آماده‌سازی سایت‌های مسکن مهر خواهد شد و هیچ‌گونه انتفاعی برای شرکت عمران نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای مردم در خصوص واگذاری واحدهای مسکن مهر در این شهر نخواهیم داشت، گفت: از پیمانکاران انتظار داریم تا با تزریق‌های مالی که تاکنون انجام شده است وظایف خود را در بخش ساخت و همچنین در بخش آماده‌سازی به‌صورت جدی انجام داده و پیگیری کنند در غیر این صورت با مجوز دستگاه قضا آن‌ها را خلع ید کرده و پروژه‌ها را به پیمانکاران خوش‌نام تحویل خواهیم داد.

وی با اشاره به سایت ۸۱ هزار واحدی مسکن مهر در پردیس اعلام کرد: تلاش داریم تا پایان شهریورماه رقم افتتاحی واحدها را به ۳۰ هزار واحد برسانیم این در حالی است که باید بگوییم از ۵۱ هزار واحد باقیمانده ۴۱ هزار واحد در مرحله نازک‌کاری قرار دارند که با تأمین منابع لازم و همچنین کمک به دستگاه‌های خدمات رسان بتوانیم در آینده‌ای نزدیک آها را به متقاضیان تحویل دهیم.

غفوری در خصوص آخرین وضعیت پروژه قطار برقی تهران- پردیس بیان کرد: راه‌اندازی قطار برقی بین‌شهری تهران- پردیس پروژه بسیار خوبی است که اگر به مرحله اجرا نرسد ما را با مشکلات بسیاری روبرو خواهد کرد چراکه با توجه به واگذاری واحدهای مسکن مهر در آینده‌ای نزدیک دیگر جوابگوی جمعیت حاضر در تردد بین‌شهری تهران و پردیس نخواهیم بود.

به گفته وی، طبق تفاهم‌نامه امضاشده با قرارگاه خاتم الانبیاء مقدمات این پروژه در حال انجام است و در حال حاضر تنها منتظر مصوبه شورای عالی ترافیک استان تهران و تعیین ریدف بودجه هستیم که به‌محض مشخص شده این ردیف اعتباری به‌سرعت عملیات اجرایی را آغاز خواهیم کرد.

این مقام مسئول افزود: طول خط پروژه قطار برقی در کل ۲۴.۵ کیلومتر است که از انتهای خط ۲ متروی تهران در سرخه‌حصار آغاز و تا جنوب شهر پردیس و مرز با بومهن به اتمام می‌رسد که در این پروژه ۱۰ کیلومتر تونل و ۲ کیلومتر اجرای پل نیز در نظر گرفته شده است.

وی هزینه برآورد شده برای آغاز پروژه قطار برقی تهران- پردیس را در سال ۹۶ حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ برای تأمین ابنیه و تملک اراضی در نظر گرفته شده که به‌محض تخصیص ردیف بودجه سریعاً در دستور کار قرار خواهد گرفت.

غفوری خبر داد: در این راستا طی تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری اقدامات خدمات‌رسانی در بخشی از محلات فاز ۸ و زون ۴ و ۵ فاز ۱۱ را به این سازمان واگذار کردیم که این اقدام نیز از طریق تهاتر اراضی شرکت به شهرداری انجام خواهد گرفت.

این مقام مسئول در خصوص احداث آرامستان شهر جدید پردیس نیز اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر محلی برای احداث این آرامستان جانمایی شده که منتظر مجوز سازمان محیط زیستت برای آغاز پروژه هستیم، شرکت عمران پردیس مطالعات لازم برای آرامستان و حواشی و مقدمات آن را هم‌اکنون در اختیار سازمان قرار داده و در انتظار اعلام نتایج است.

غفوری در بخش دیگری از سخنان خود از اتصال آب شرب به فاز ۹ قدیم پردیس خبر داد و افزود: خوشبختانه توانستیم با کمک دستگاه خدمات رسان این پروژه را عملیاتی کرده و آب شرب سالم را در اختیار ساکنین این فاز قرار دهیم.

وی در پایان ضمن انجام اقدامات جدی در تسریع عملیات محوطه‌سازی در فاز ۹ قدیم پردیس گفت: همچنین دفتر کارگزاری برای رسیدگی به مشکلات مردمی را نیز در شرکت افتتاح کردیم تا متقاضیان از این پس در شرایط بهتری به رفع مشکلات خود بپردازند.

نظر شما