شناسهٔ خبر: 57159 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

تشریح اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی برای رشد کیفیت بنادر کشور/ ارتقای بنادر به استانداردهای کانتینری و قابل رقابت در منطقه

روانبخش بهزادیان مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این سازمان در راستای رشد کیفیت بنادر، اعلام کرد: بنادر کشور در بخش‌های مختلفی از جمله کانتینری به نرم‌های استاندارد و قابل رقابت با بنادر منطقه دست یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روانبخش بهزادیان، در ارتباط با آخرین وضعیت رشد کیفی بنادر، اظهار کرد: افزایش کالا و بهره وری در بنادر کشور همواره به عنوان یکی از اهداف اصلی سازمان بنادر و دریانوردی تعریف شده است، چرا که افزایش کارایی و نرم عملیات به بهبود کیفیت ارائه خدمات بندری منتهی شده و زمینه رضایت مندی بیشتر مشتریان را فراهم می کند.

 وی ادامه داد: در همین رابطه اقدامات اساسی از جمله جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی، واگذاری خدمات بندری به بخش های خصوصی، خرید و استفاده از تجهیزات جدید و به روز، آموزش مستمر و پایش سطح دانش پرسنل و شرکت‌های اپراتور مدنظر قرار گرفته است.

 به گفته مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی استفاده از نرم افزارهای به روز بندری، استفاده از تکنولوژی های مدرن، تبادل الکترونیکی کالا، تعامل با ارگان‌هایی مانند گمرک، جذب سرمایه های خارجی و استفاده از دانش و تجربه اپراتورهای بزرگ دنیا از دیگر اقدامات انجام شده در راستای رشد کیفیت بنادر در کشور است.

 بهزادیان با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در بخش های مختلفی از جمله کانتینری به نرم‌های استاندارد و قابل رقابت با بنادر منطقه دست یافته است، گفت: علاوه بر این سازمان بنادر و دریانوردی در قراردادهای منعقد شده با اپراتورهای خود بخشی را به عنوان جدول رعایت نرم های تخلیه و بارگیری قید کرده که تخطی از آن موجب اعمال وجوه التزام می شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی ادامه داد: در سال ۹۵ نیز قانونی تحت عنوان تسریع در تخلیه و بارگیری شناورها به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در آن بندهایی که منجر به افزایش کیفیت ارائه خدمات می شوند به صورت قانون مصوب شد.

نظر شما