شناسهٔ خبر: 57162 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شکوری خبر داد:

مرحله اول تدقيق گسل شهر کرج و نقشه های آن اجرایی شد

شکوری رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از اجرایی شدن مرحله اول تدقيق گسل شهر کرج و نقشه های آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، پروژه تدقیق گسل‌های شهر کرج در این اداره‌کل آغاز شد.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت: به دنبال دستور مقام عالی وزارت در خصوص تدقیق گسل‌های کلان‌شهری کشور، پروژه تدقیق گسل‌های شهر کرج در سال ۱۳۹۶ با همکاری مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان زمین‌شناسی به‌عنوان پیمانکار و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌عنوان مشاور در این اداره کل آغاز گردید.

شکوری گفت: این اداره‌کل باتوجه به وظیفه ذاتی خود و به عنوان مسئول کارگروه تخصصی زلزله لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی‌ با پیگیری‌های مکرر و باهمکاری سایر مراکز علمی، دانشگاهی و سازمان‌هایی که اطلاعاتی درخصوص گسل‌ها دراختیار داشتند موفق به جمع بندی و ارائه نقشه به روز شده حریم گسل‌های کلانشهرکرج شد.

این مسئول ضمن بیان این موضوع که باتوجه به گسترش روز افزون کلانشهر کرج و قرارگیری شهردرمنطقه پرخطر از نظر لرزهخیزی این نقشه می‌تواند کمک بسیار زیادی به مهندسین ساختمان و شهرداریها درخصوص نوع و کیفیت ساخت سازهای شهری درمحدوده گسل‌ها و سطح شهر نماید اظهار کرد: نقشه در تاریخ سوم مردادماه سال 97 درکارگروه تدقیق گسل‌های استان به تصویب رسید و پس از طی مراحل قانونی آن قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد.

شایان ذکر است کلانشهر کرج چهارمین کلانشهری درکشور است که طرح اولیه تدقیق گسل آن تهیه گردیده است.

نظر شما