شناسهٔ خبر: 57203 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد؛

۲۵۰ هزار واحد مسکن‌روستایی در حال مقاوم‌سازی است

عزیزالله مهدیان معاون مسکن روستایی و بازسازی مناطق سانحه دیده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۲۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سراسر کشور در دست مقاوم سازی و بازسازی است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عزیز الله مهدیان درباره آخرین وضعیت مقاوم سازی مسکن های روستایی، گفت: از این تعداد مسکن روستایی ۲۰۰ هزار واحد مقاوم سازی می شود و ۵۰ هزار واحد در مناطق زلزله زده در دست بازسازی است.

وی بیان کرد: با توجه به زلزله خیز بودن بیشتر مناطق کشور و وقوع زمین لرزه های متعدد در سال های مختلف، در قالب اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی از سال ۸۴ تاکنون بیش از ۴۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی کشور مقاوم سازی شده است.

مهدیان ابراز کرد: بر اساس طرح مقاوم سازی مسکن روستایی، سالانه باید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور مقاوم سازی شود که از سال ۸۴ تا کنون ۲ میلیون و ۲۰۰ واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.

معاون مسکن روستایی و بازسازی مناطق سانحه دیده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ایرنا، گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته پنج میلیون و ۳۰۰ هزار واحد روستایی در کشور وجود دارد که تا سال ۱۴۰۵ افزون بر ۷۵ درصد این واحدها مقاوم سازی می شود.

۶۴ هزار روستا در کشور وجود دارد که ۳۷ هزار روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد

وی تصریح کرد: امسال به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ۲۵۰میلیون ریال تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی پرداخت خواهد شد.

مهدیان اظهار داشت: در سال جاری ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی واحدهای روستایی در کشور به روستائیان پرداخت می شود.

وی با اشاره به زلزله کرمانشاه، گفت: ۲۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی و هشت هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض برای مقاوم سازی ۳۵ هزار واحد مسکونی و ۶۰ هزار واحد تعمیری در کرمانشاه پرداخت می شود.

تعداد واحدهای مسکن روستایی مقاوم سازی شده کشور قبل از سال ۸۴، هفت درصد مجموع واحدهای مسکونی روستایی بود. ۳۰  درصد جمعیت کشور در مناطق روستایی ساکن هستند.

نظر شما