شناسهٔ خبر: 57246 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه آهن خراسان عنوان کرد:

ضریب اشغال ۷۸ درصدی در قطارهای محور خراسان/ رشد ۲۰ درصدی حمل مسافر در ۴ ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه

ضیایی مهر متوسط ضریب اشغال قطار های مسافری در محور خراسان در ۴ ماهه نخست جاری، به بیش از ۷۸ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محمد هادی ضیایی مهر مدیرکل راه آهن خراسان با اعلام این خبر گفت: در همین مدت شاهد رشد ۱۶ درصدی ضریب اشغال قطار های مسافری در مسیر ریلی تهران- مشهد و بالعکس نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم به طوریکه در ۴ ماهه نخست سال جاری متوسط ضریب اشغال قطار های مسافری در این مسیر به بیش از ۷۸ درصد رسیده است.

وی افزود: متوسط ضریب اشغال قطارهای مسافری کمربندی نیز در این مدت رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به بیش از۸۱ درصد رسیده است.
ضیایی مهر ادامه داد: قطار های مسافری حومه ای نیز در این مدت رشد قابل توجهی در متوسط ضریب اشغال داشته اند به طوریکه متوسط ضریب اشغال در این قطارها به بیش از ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رسیده است.

وی خاطر نشان ساخت: طی این مدت، راه آهن خراسان با جابجایی بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر، علاوه بر رشد ۲۰ درصدی جابجایی مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل، موفق به کسب رتبه نخست جابجایی مسافر در شبکه ریلی کشور شده است.

ضیایی مهر تصریح کرد: با وجود تردد بیش از نیمی از قطار های شبکه ریلی کشور در مسیر های منتهی به مشهد مقدس و نیز افزایش قابل توجه ضریب اشغال قطار ها در ۴ ماهه نخست سال جاری، علاوه بر اینکه قریب به اتفاق قطارها در موعد مقرر و طبق برنامه تنظیمی به ایستگاه مشهد قبول و یا اعزام شده اند، با ارتقای خدمات مسافری و ایستگاهی شاهد کاهش ۳۹ درصدی شکایات در حوزه مسافری بوده ایم.

برچسب‌ها:

نظر شما