شناسهٔ خبر: 57299 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کمیسیون ماده ۵ استان صورت گرفت؛

بررسی ۱۰ مورد از موارد جاری شهر اصفهان و طرح تفصيلی پيشنهادی شهر چادگان

چادگان مدیركل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: اگر بخشی از امتیاز خدمات به كاربری مسكونی اختصاص داده شود تا در راستای تحقق پذیری كاربری مورد نظر، از حاشیه نشینی و ساخت و سازهای خلاف و بی كیفیت جلوگیری شود، كار منطقی است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان اصفهان در كمیسیون ماده ۵ استان كه به ریاست علی مقدس زاده  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و باحضور حجت اله غلامی مدیر كل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شد ۱۰ مورد از موارد اصلاح،تعیین و دقیق سازی خط بدنه،تقلیل ویا تعریض عرض گذر، درخواست افزایش ارتفاع، حذف و یا اضافه كردن گذر وتغییر كاربری مربوط به شهر اصفهان و موارد پیشنهادی طرح تفصیلی شهر چادگان  مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

در طرح تفصیلی شهر چادگان با توجه به بررسی محدوده ها ، زیر محله ها ، محلات عرفی شهر ، تقسیمات كالبدی و استانداردهای برنامه ریزی شده شهر به ۵ محله تقسیم شده است .

در گزارش ارائه شده در وضع موجود شهر چادگان متوسط سطح اشغال شهر ۵۲ درصد و تراكم ساختمانهای آن ۶۵ درصد است به گونه ای كه ۷۵ درصد ساختمان های شهر یك طبقه و ۲۵ درصد آن نیز دو طبقه می باشد .

متوسط مساحت قطعات مسكونی ۳۰۰ متر و تراكم ساختمان ۳۰ نفر در هكتار در طرح تفصیلی پیشنهادی گزارش شد.

در ادامه سطوح كاربری به تفكیك كاربری ها و پهنه بندی های تراكم ساختمانی در طرح تفصیلی پیشنهادی و همچنین ۳۱ مورد تغییر كاربری اراضی نسبت به طرح جامع مطرح و مورد بررسی قرار گرفت .

از موارد مهم مطرح شده در شهر اصفهان نیز می توان به بررسی سایت پلان و ارتفاع پهنه زمینی به مساحت ۲ هكتار مربوط به شركت تعاونی حافظ و مشخص كردن كاربری ها ، سطح اشغال و معابر آن و كاربری ذخیره خدمات و ذخیره خدمات- مسكونی محله گیان اشاره كرد كه در بررسی های انجام شده به این اراضی كاربری ورزشی ، مسكونی و فضای سبز داده شد.

حجت اله غلامی مدیر كل راه و شهرسازی اصفهان در خصوص تحقق پذیری كاربری های داده شده به اراضی ذخیره خدمات شهرها گفت: در رابطه با اراضی گستره ویژه و ذخیره خدمات یكی از مهمترین عوامل تحقق یافتن كاربری های داده شده به این اراضی است.

وی در همین رابطه افزود : در خصوص كاربری های داده شده به اراضی ذخیره خدمات حتی اگر بخشی از امتیاز خدمات را به كاربری مسكونی اختصاص داده تا در راستای تحقق پذیری كاربری مورد نظر  ، از حاشیه نشینی و ساخت و سازهای خلاف و بی كیفیت جلوگیری شود، كار منطقی است.

نظر شما