شناسهٔ خبر: 57305 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ریشه پروژه‌های فرسایشی در تهران

شهر تهران سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به ریشه شکل‌گیری پروژه‌های نیمه‌تمام و فرسایشی در شهرتهران اعلام کرد: از این تاریخ هیچ پروژه مشارکتی در شهرداری‌های مناطق و سازمان‌ها منعقد نخواهد شد جز آنکه وضعیت سند آن مشخص باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، زریر نگین‌تاجی افزود: وضعیت برخی پروژه‌ها به گونه‌ای است که اگر به عقب برمی‌گشتیم عدم سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مشارکتی به‌مثابه مدیریت هزینه بود.

وی ادامه داد: عملکرد گذشته سبب شده پروژه‌ای مانند هزار و یک شهر چند مدعی پیدا کرده در حالی که شهرداری تهران در آن میلیاردها تومان هزینه کرده است. بنابراین تا زمانی که وضعیت سند یک پروژه مشخص نباشد هیچ پروژه مشارکتی منعقد نخواهد شد.  

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران همچنین به شرایط جدید انعقاد قرارداده پروژه‌های مشارکتی اشاره و اظهار کرد: اگر قرار شد پروژه‌ای مشارکتی منعقد شود باید با نظارت اداره کل حقوقی باشد و مضاف بر آن باید سهم وظایف مناطق، سازمان املاک و سازمان سرمایه‌گذاری نیز مشخص شود.

نگین‌تاجی ادامه داد: در این پروژه‌ها باید منافع سرمایه‌گذاران نیز مورد توجه قرار گیرد و آنان مورد تکریم قرار گیرند، نباید این اندیشه در اذهان متبادر شود که شهرداری در این پروژه‌ها فقط به دنبال منافع خود است.

به گفته وی، بستر‌ها برای درآمدزایی در همه مناطق یکسان است و این تلاش مدیران است که باید اعتبارات پیش‌بینی شده را محقق کند.

 به گزارش دنیای‌اقتصاد در حال حاضر تعداد پروژه‌های مشارکتی که به شکل فرسایشی طی سال‌های گذشته در سطح شهر تهران به شکل نیمه‌تمام باقی مانده‌اند اندک نیستند. پروژه هزار و یک شهر، یک برج مسکونی در حوالی اتوبان همت، یک برج تجاری حوالی خیابان حافظ و... از جمله پروژه‌هایی است که به دلیل وضعیت نامشخص قرارداد مشارکتی آنها سالیان سال است که نیمه تمام و بلاتکلیف باقی مانده‌اند و نقطه پایان این پروژه‌ها مشخص نیست.

برچسب‌ها:

نظر شما