شناسهٔ خبر: 57310 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل فرودگاه‎های خراسان جنوبی خبر داد:

پايان عمليات رفت پروازهای حج تمتع از فرودگاه بيرجند

حجاج بیرجند مديرکل فرودگاه‎های استان خراسان جنوبی از پايان موفقيت‎آميز عمليات اعزام ۲۳۵۳ زائر خانه خدا از فرودگاه بيرجند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه‎های استان خراسان جنوبی، هادی سلامی گفت: طبق برنامه‎ريزي‎هاي انجام شده، امسال بیش از ۲۰۰۰ زائر در قالب ۱۷ كاروان از فرودگاه بیرجند توسط ۱۰ پرواز به سرزمين وحي اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه امسال پروازهای حج فرودگاه بیرجند نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد رشد داشته است، افزود: تعداد ۲۳۵۳  زائر با ۳۹ هزار  کیلوگرم بار توسط هواپيماي ايرباس ۶۰۰-۳۰۰ شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي به سرزمین وحی اعزام شدند.

سلامی با اشاره به اینکه پروازهای اعزام زائران خانه خدا از ۲۰ تا ۲۳ مرداد انجام شد، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و همکاری همه جانبه تمام واحدها و ادارات فرودگاهی و استانی، امسال فرآیند تحویل بار و بازرسی مسافر در بهترین شرایط و با کمترین مشکل و تاخیر انجام شد.

 وی افزود: پروازهای مرحله رفت با کمترین تاخیر انجام شده و فرودگاه بیرجند در این ایام به صورت ۲۴ ساعته خدمت رسانی به زائران و اهالي استان را برعهده داشت.

سلامی اظهار امیدواری کرد: با تمهیدات اتخاذ شده در مرحله بازگشت حاجیان نیز بتوانیم خدمات مطلوبی به حجاج ومستقبلان ارائه دهیم.

مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی درباره عمليات بازگشت زائران گفت: مدت زمان سفر زائران ۳۰ تا ۳۲ روز است و طبق برنامه‎ريزي بازگشت حجاج اعزامی از این فرودگاه بین ۲۰ تا ۲۳ شهريور ماه از مدينه منوره انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده براي تسهيل ارائه خدمات و ارتقاي سطح كيفيت خدمات فرودگاهي در عمليات حج عنوان كرد: با توجه به تأكيدهاي مقام معظم رهبري درباره پروازهاي حج، اين اداره كل در راستاي ارائه خدمات مناسب به زائران نسبت به تجهيز و تأمين امكانات فرودگاهي براي هرچه بهتر برقرار شدن اين پروازها اقدام کرده است.

نظر شما