شناسهٔ خبر: 57394 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اله مراد عفیفی پور خبر داد؛

برگزاری آیین تکریم از پاکبانان و باغبانان بندر شهید رجایی برای نخستین بار/ تلاش برای تبدیل شدن به بندر سبز

مراسم آیین تکریم از پاکبانان و باغبانان بندر شهید رجایی در حالی برای نخستین بار در این بندر برگزار شد که مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مدیرکل تعاون، کار رفاه اجتماعی استان، قائم مقام شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در مراسم حضور داشتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" در این آیین، طی اظهاراتی مباحث توسعه فضای سبز و حفظ محیط زیست در بنادر را از جمله تأکیدات مدیرعامل سازمان بنادر عنوان کرد و گفت: در بندر شهید رجایی، روزانه میلیون ها تن کالا جابجا می شود و بیش از هشت هزار دستگاه کامیون تردد می کند؛ در این وضعیت اگر فضای بندر تمیز و آراسته نباشد، اثرات مخرب روحی و روانی روی کارکنان و مشتریان می گذارد.

وی توجه به معیشت کارگران را از جمله دغدغه های مهم در شرایط فعلی اقتصادی دانست و افزود: با همکاری اداره کار، تلاش کرده ایم که شرایط اقتصادی فعلی کمترین آسیب را بر روی معیشت این قشر زحمتکش داشته باشد.

باغبانان و پاکبانان؛ زینت دهندگان فضای بصری و آرامش روحی

عفیفی پور تصریح کرد: اگر اجزای مجموعه بزرگ بندر همگن و متوازن نباشد، یک جای کار خواهد لنگید. زحمات باغبانان و پاکبانان تاثیر بسیار چشمگیری از نظر بصری و روحی بر زندگی و فعالیت شاغلین در این بندر می گذارد و محیط زیبا و آراسته ای برای فعالیت پویای سایر اجزای بندر ایجاد می کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان برگزاری این مراسم ویژه تکریم از پاکبانان و باغبانان را گامی در راستای بیشتر دیده شدن نقش آنان در بزرگترین بندر کشور دانست و گفت: اواخر سال گذشته نیز بوستان شهدای سانچی به دستان همین عزیزان شکل گرفت که حرکتی قابل ستایش بود.

جایگاه زیست محیطی بندر شهید رجایی ارتقاء می یابد

وی از تلاش های صورت گرفته برای تبدیل شدن بندر شهید رجایی به یک بندر سبز نیز سخن به میان آورد و افزود: برنامه هایی در دست مطالعه و اجرا داریم تا جایگاه زیست محیطی بندر شهید رجایی به عنوان بندر نخست کشور و یکی از بنادر بزرگ خاورمیانه ارتقاء یابد.

عفیفی پور، راه اندازی مرکز دریافت و پردازش زائدات کشتی با مشارکت بخش خصوصی و ایجاد مرکزی دیگر به منظور جمع آوری زباله را به عنوان بخشی از این برنامه ها برشمرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اضافه کرد: با همکاری سازمان منطقه آزاد، بزرگترین مرکز اضطرار دریایی و صیانت از محیط زیست دریا در جزیره قشم ایجاد خواهد شد.

تقدیر از پاکبانان و باغبانان؛ اقدامی پسندیده

"محمدعلی سلیمی" مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان نیز طی سخنانی اظهار داشت: برگزاری چنین مراسمی برای بزرگداشت کارگران باغبان و پاکبان خارج از مناسبت روز کارگر، اقدامی پسندیده از سوی مسئولان بندر شهید رجایی است که بعید می دانم طی سال های اخیر بدین شکل و شیوه در استان برگزار شده باشد.

وی افزود: رقم خوردن چنین اتفاقاتی در ارتقای روحیه کارگران بی ادعا، بسیار مفید و اثربخش است؛ زیر آنها در سخت ترین شرایط آب و هوایی در حال کار، تلاش و خدمت رسانی هستند و باید نقش آنها در عرصه اقتصادی بیشتر دیده شود.

سلیمی تصریح کرد: خوشبختانه در مجموعه شرکت پاکسازی و فضای سبز بندر شهید رجایی شاهد کمترین مسائل و مشکلات کارگری بوده ایم.   

فعالیت ۳۲۵ نفر پاکبان و باغبان در بندر شهید رجایی

"محمود صابری" معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز با بیان اینکه کار و کارگر مقدس ترین واژه در ادبیات جهان و مکتب اسلام است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۲۵ نفر در قالب شرکت خدماتی "گامبرون گل" فعالیت دارند که ۲۰۵ نفر از آنها در بخش پاکسازی و ۱۲۰ نفر نیز در بخش فضای سبز بندر شهید رجایی مشغول به کار هستند.

گفتنی است، در پایان این مراسم، با حضور مسئولان از هشت نفر از پاکبانان و باغبانان نمونه بزرگترین بندر تجاری کشور تجلیل بعمل آمد. "احمد آهن چهره"، "رضا مندلیا" و "احمد پروزن" به عنوان پاکبان نمونه، "عوض چنیده" و "محمدرضا آدینه زاده" به عنوان باغبان نمونه و "داوود اسماعیلی زاده"، "کریم جمشیدی" و "سهراب بهادری" به عنوان پاکبانان نمونه دریایی معرفی و تقدیر شدند.

شایان ذکر است، پخش نماهنگی متفاوت از کار و زندگی پاکبانان و باغبانان بندر شهید رجایی در این مراسم با تشویق و استقبال حضار مواجه شد.

همچنین، اجرای موسیقی سنتی هرمزگان، نمایش طنز و برگزاری مسابقه تخصصی "هرس کاری" از جمله بخش های این مراسم بود.

نظر شما