شناسهٔ خبر: 57402 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواپیمایی کشوری:

بيش از ۷۰ درصد ارائه بليت‌های هواپيما غيرچارتری است/ روند کاهش ارائه بليت‌های چاتری

سازمان هواپیمایی کشوری مدير روابط عمومی سازمان هواپيمايی کشوری گفت: شرکت‌های هواپيمايی بيش از ۷۰ درصد بليت هواپيما را به صورت غيرچارتری وتابع مقررات تغيير و ابطال ارائه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده گفت: با سیاست های چند ساله گذشته سازمان هواپیمایی كشوری، سمت و سو و مدیریت شركت های هواپیمایی بر توزیع و ارائه بلیت های خود به صورت غیرچارتری است و روند كاهشی خود را طی می كند.

وی با بیان اینكه بخش هوایی (غیرنظامی) تمامی ظرفیت های موجود خود را به كار گرفته تا پاسخگوی تقاضاها در این بخش باشد، گفت: سازمان هواپیمایی كشوری با هماهنگی دیگر دستگاههای نظارتی با متخلفان احتمالی برخورد خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری با تاكید بر اینكه سازمان، نظارت های خود را از طریق بازرسی بازرسان ذفتر نظارت بر مراكز توزیع بلیت هواپیما و دیگری از طریق گزارشات مردمی انجام می دهد افزود: بی تردید نوسانات ارزی تاثیرات زیادی بر قیمت بلیت هواپیما داشته و شركت های هواپیمایی برای الزامات سازمان هواپیمایی كشوری جهت حفظ ایمنی كه جز الویت های مهم این سازمان و رعایت مقررات است متحمل هزینه های می شوند كه درصد بالایی از آن ارزی است.

جعفرزاده تصریح كرد: به همین منظور با نوسانات قیمت ارز سازمان حسب وظیفه حاكمیتی و نظارتی كه دارد مسائل و مشكلات شركت های هواپیمایی ناشی از نوسانات ارزی را با مقامات ذیربط مطرح و مورد قبول قرار گرفته كه امید است تصمیمات اتخاذ شده هرچه زودتر عملیاتی شود.

وی با تاكید بر اینكه برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده موردی به بهانه نوسانات ارزی از متقاضیان بلیت هواپیما خواست از مراكز معتبر و دارای مجوز كه لیست آنها روی سایت سازمان هواپیمایی كشوری موجود است خریداری و با مشاهده هر گونه تخلف احتمالی موضوع را از طریق سامانهwww.cao.ir اطلاع دهند.

نظر شما