شناسهٔ خبر: 57404 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک فعال صنفی عنوان کرد:

جلوگیری از سواستفاده دلالان با خرید بلیت هواپیما از مراکز مجاز

هواپیما هما رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری خراسان ‌رضوی گفت: مردم با خرید بلیت از دفاتر مجاز خدمات مسافرتی می‌توانند با قیمت مصوب و خودداری از پرداخت نرخ های غیرقانونی، از خدمات پروازی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، سعید ولی زاده افزود: بر پایه بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری، سقف و کف بهای بلیت هواپیما بر مبنای هر ساعت پروازی ۱۰۰ دلار تعیین شده است. 

وی ادامه داد: گرچه نسبت به چند هفته پیش شاهد افزایش قیمت بلیت مسافرت هوایی هستیم اما این افزایش با توجه به بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری در چارچوب نظارت های لازم انجام می شود. 

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری خراسان ‌رضوی گفت: دفاتر خدمات مسافرتی به علت فعالیت قانونی و نظام مند اقدامی برای افزایش بی رویه نرخ و قیمت گذاری جدید بلیت هواپیما ندارند اما دفاتر غیرمجاز به خصوص مراکز فروش اینترنتی بلیت در این زمینه تخلف ها و فعالیت های غیرقانونی فراوانی دارند. 

او افزود: پیش از این دفاتر با ارایه تخفیف به مسافران بلیت می فروختند اما اکنون به علت افزایش قیمت دلار و تعیین نرخ از سوی سازمان هواپیمایی کشوری عرضه به قیمت واقعی انجام می شود. 

ولی زاده ادامه داد: با گزارش های ارایه شده در خصوص تخلف های دفاتر فروش بلیت اینترنتی هواپیما، پلیس فتا نسبت به شناسایی و برخورد با عوامل گرانی بیش از حد نرخ بلیت سفر هوایی وارد عمل شده است. 

وی گفت: شنیده شده نرخ بلیت رفت و برگشت مسیر مشهد به اهواز بیش از ۲۰ میلیون ریال معامله شده که این نرخ بسیار بالا است و به هیچ وجه معقول نیست بنابراین باید دست دلالان و سوءاستفاده کنندگان از وضعیت بازار و شرایط موجود در عرضه بلیت هواپیما را کوتاه کرد. 

۴۵۰ خدمات مسافرت هوایی و گردشگری در استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی دایر است که ۳۰۰ واحد از آنها در مشهد فعالیت می کند. 

نظر شما