شناسهٔ خبر: 57446 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد:

رشد ۲۵ درصدی سفر دریایی بندر خرمشهر به کویت

حمل و نقل دریایی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۲۵ درصدی سفر دریایی بندر خرمشهر به کشور کویت از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، محمد محسنی گفت: طی پنج ماهه نخست سال جاری تردد بیش از ۹ هزار و ۲۰۶ مسافر در مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشور کویت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۵ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: این میزان مسافر در قالب ۱۴۴ سفر دریایی تردد داشته اند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد ۷۵ درصدی برخوردار است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: کشتی مسافری "نگین" از نوع کاتاماران با ظرفیت ۲۳۵ مسافر در روزهای یکشنبه و چهارشنبه از کویت به بندر خرمشهر و در روزهای دوشنبه و پنج شنبه از بندر خرمشهر به کویت مسافران را جابجا می کند.

محسنی در خصوص پایانه مسافری دریایی خلیج فارس بندر خرمشهر اظهار داشت: این پایانه با وسعت ۶ هزار متر مربع، مجهز به امکانات پیشرفته و ظرفیت خدمات رسانی به ۱۲۰۰ مسافر در روز از سال ۸۶ تا کنون در بندر خرمشهر راه اندازی شده است.

به گفته وی خط مسافری دریایی بندر خرمشهر به کویت پیش از جنگ تحمیلی در بندر خرمشهر فعال بوده و با شروع دوران بازسازی از سال ۷۳ توسط یک فروند کشتی با ظرفیت ۲۵۰ مسافر مجددا راه اندازی شد و فعالیت آن تاکنون بدون وقفه ادامه داشته است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر نرخ مناسب سفر دریایی نسبت به سفر هوایی، بالا بودن ضریب ایمنی حمل و نقل دریایی و  بهره مندی از جذابیت های گردشگری دریایی را از جمله مزایای این نوع سفر عنوان کرد.

نظر شما