شناسهٔ خبر: 57450 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

برگزاری همایش مدیران شهرسازی شهرهای جدید/ تبیین نظام برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه شهری و شهرهای جدید

جلسه همایش مدیران شهرسازی شهرهای جدید با هدف آموزش، هم اندیشی و تبیین راهبردها طی روزهای چهارشنبه و پنجشبه ۲۴ و ۲۵ مردادماه ۱۳۹۷ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، در این گردهمایی، زهره داودپور عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید سیاست‌ها و راهبردهای شهرهای جدید را تشریح و دستور کارهای حوزه شهرسازی در سال ۱۳۹۷ را بر مبنای برنامه راهبردی و عملیاتی شرکت تبیین کرد.

وی در قالب "دوره آموزشی حقوق شهرسازی"، حقوق شهروندی را براساس مستندات قانونی و سوابق بررسی کرد و شهرسازی را مبنای ایجاد فضاهای کالبدی برای تحقق حقوق شهروندی و شهرسازی دانست.

تبیین نظام برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه شهری و شهرهای جدید موضوع بحث بعدی داودپور بود که مستند به مقررات و ضوابط قانونی و سوابق مطالعاتی و... سیر تحول آن را بررسی کرد. همچنین به تعریف قانونی و فنی از طرح‌های توسعه شهری و شهرهای کشور پرداخته و مسایل و چالش‌های موجود را تحلیل و راهنمایی لازم برای نحوه اجرای طرح‌ها و ضوابط و مقررات آن ارایه کرد.

در ادامه، بصیرت مشاور سیاست گذاری، تحقیق و توسعه مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید سخنرانی جامعی درخصوص مبانی، سوابق، مفهوم شهرخلاق و راهبردهای ایجاد و توسعه صنایع خلاق شهری، جذب طبقه خلاق و ایجاد شهر خلاق ارائه کرد.

شهلی کارشناس مطالعات اجتماعی شرکت عمران شهرهای جدید نیز منظر اجتماعی نقش ملاحظات اجتماعی در ایجاد شهرخلاق را تحلیل و بر لزوم فراهم سازی فضاهای کالبدی برای شکل گیری رویدادهای اجتماعی و... تاکید کرد.

اسماعیلی عضو کمیته مقررات ملی ساختمان، حقوق معلولین را با توجه به قانون نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و قوانین و ضوابط و آیین نامه های معلولین تشریح و بر ضرورت های قانونی مناسب سازی شهرهای جدید برای معلولین تاکید کرد.

در جریان این همایش، شرکت کنندگان از شهرجدید اندیشه بازدید کردند که تجربیات ارزشمند اندیشه در ابعاد شهرسازی، فضای سبز، فضاهای خدماتی، مسکن مهر، بازار بزرگ اندیشه و گالری نقاشی مورد توجه قرار گرفت./

نظر شما