شناسهٔ خبر: 57495 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

افتتاح دو پروژه مهم راهداری و جاده‌ای در اردبیل

بزرگراه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: دو پروژه مهم راهدارخانه بودالالو و پاسگاه پلیس راه اردبیل، آستارا هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیـــل، علی رحمتی در نشست با روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های استان اردبیل گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور این دو پروژه مهم با اعتبار ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح خواهد شد.

عضو شورای اداری استان اردبیل گفت: ساختمان جدید راهدارخانه بودالالو در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع با زیربنای ۸۰۰ مترمربع و با اعتبار ۸ میلیارد ریال احداث شده است.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل تسریع در انجام امورات راهداری،خدمات رسانی به مردم و مسافران در فصول مختلف سال را از جمله اهداف مهم احداث راهدارخانه بودالالو عنوان کرد و گفت:هم اکنون ۱۲ راهدارخانه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی استان فعال است.

عضو کمیسیون ایمنی راه های استان اردبیل با اشاره به ساخت ۳ پاسگاه پلیس راه بصورت پیش ساخته در محورهای اردبیل سرچم، اردبیل آستارا و گرمی به بیله سوار مجموعا در زمینی به مساحت ۸ هزار متربع و زیربنای هزارو ۸۰۰ مترمربع با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال افزود: پاسگاه پلیس راه محور اردبیل سرچم دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسید و ساختمان  جدید پاسگاه پلیس راه محور اردبیل آستارا با زیربنای ۶۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی حفظ و مراقبت از حریم راه ها را اولویت اصلی و خط قرمز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیـــل دانست و از روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها خواست بدون هیچ گونه تعارف و ملاحظه ای با متخلفان به شدت برخورد کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از فعالیت ۱۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی و در حال احداث بودن ۱۷ مورد دیگر در محورهای استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد با حمایت همه جانبه در چهارچوب قوانین و  مقررات از سرمایه گذاران شاهد احداث مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی که نقش عمده ای در ارائه خدمات به مسافران و کاهش تلفات و تصادفات جاده ای دارند، باشیم.
 
رحمتی بر همکاری و تعامل همه جانبه با پلیس تاکید کرد و گفت: ما با همه توان نسبت به انجام وظایف محوله در حوزه نگهداری راهداری و حمل و نقل جاده ای شبانه روز در میدان عمل با روحیه جهادی و انقلابی تلاش می کنیم و خدمت بی منت به مردم برای همه راهداران و مسئولان این اداره کل بالاتر و ارزشمندتر از هر پست، مقام و میز است.

وی خط کشی ۲ هزارو ۵۰۰ کیلومتر از محورها و انجام روکش آسفالت در ۲۵۶ کیلومتر از جاده های اصلی، فرعی و روستائی را خاطر نشان کرد و از فرمانداران شهرستانها خواست در تخصیص اعتبارات استانی راهداری اهتمام بسیار ویژه ای داشته باشند.

عضو کمیسیون ایمنی راه های استان اردبیل حفظ جان مردم و ارتقای ایمنی محورها را از جمله دغدغه ها و اولویت های بسیار مهم و اساسی سازمان راهداری دانست و اظهار امیدواری کرد با فرهنگ سازی مناسب، برنامه ریزی و تلاش همه دستگاه های مختلف عضو این کمیسیون، مثل سال های گذشته شاهد کاهش تلفات و تصادفات جاده ای باشیم.

تاکید بر مراقبت و اورهال کردن ماشین آلات،آماده سازی راهدارخانه و دپوی نمک، بازدید مستمر از مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی،نظارت ویژه بر عملکرد شرکت های حمل و نقل،حضور روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها در بین رانندگان و حل مسائل و درخواست های آنان از دیگر محورهای مهم سخنان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در این نشست بود./

نظر شما