شناسهٔ خبر: 57579 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مرور هفتگی اخبار حوزه حمل و نقل استان ها:

ورود دادستانی به موضوع گازوئیل‌ریزی در محور کرج- چالوس/ وضعیت بحرانی در شمال استان اردبیل در بحث تصادفات

گزارش آخر هفته  در هفته‌ای که گذشت در صدر اخبار پروژه‌های در نظر گرفته شده برای استقبال از هفته دولت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در هفته ای که گذشت بهره‌برداری از مراحل ایمن‌سازی راه‌ها در سیتان و بلوچستان،آغاز پخش برنامه تلویزونی در حوزه تردد جاده‌ای در هفته دولت، اختصاص تخلیه ۲۰ درصد کالاهای اساسی در بندر شهیدبهشتی چابهار، فعالسازی کریدور چابهار با اتصال بندر به شبکه ریلی، رتبه برتر اداره مدیریت راه‌های خراسان شمالی در کشور، ورود دادستانی به موضوع گازوئیل‌ریزی در محور کرج- چالوس، افزایش صادرات از بندر اروندکنار، دام رتبه اول صادرات از آبادان، آغاز ساخت اولین باشگاه ملوانان در شمال کشور، رفع نیازهای رفاهی کارکنان کشتی های عبوری از بندرانزلی، وضعیت بحرانی در شمال استان اردبیل در بحث تصادفات، هشت برابر شدن صادرات غیر نفتی از بنادر قشم، بازدید هیئت سرمایه‌گذار استرالیایی از بندر خرمشهر، تکمیل تونل قلاجه در استان ایلام برای اربعین، سرمایه گذاری ۸۰۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در بندر امیرآباد از مهمترین اخبار در حوزه استان ها در حوزه جاده، ریل و دریایی بودند.

زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پروژه‌های راهسازی محورهای زنجان- دندی و زنجان- بیجار در هفته دولت بهره‌برداری می‌شود

کلیم‌الله وثوقی، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان درباره افتتاح پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی در حال انجام و بهره‌برداری به مناسبت هفته دولت گفت: چند پروژه راه‌های روستایی در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است.

وی افزود: دو قطعه در محوز زنجان، دندی به طول ۲۵ و ۳۰ کیلومتر و یک قطعه در محور زنجان، بیجار به طول ۱۵ کیلومتر است که هر ۳ قطعه با برآورد اولیه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شده است. همچنین ۱۲پروژه بازآفرینی شهری در حوزه شرکت عمران بهسازی داریم که شرکت بازآفرینی شهری در حال انجام کارهای این پروژه است.

همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اعلام کرد که تاکنون ۷۵۶ حلقه لاستیک در اختیار رانندگان ناوگان حمل و نقل کالا در این استان قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان گفت: باتوجه به مطالبات رانندگان حمل و نقل و کالا و پی گیری های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تاکنون ۷۵۶ حلقه لاستیک در اختیار رانندگان ناوگان حمل و نقل کالا در استان زنجان  قرار گرفته است.

همدان

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: حمل و نقل هر نوع کالای برون شهری بدون اخذ بارنامه ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود.

مصطفی پناهنده، در نشست بررسی مشکلات و ایجاد هماهنگی های لازم در بخش حمل و نقل کالای شهرستان های ملایر، نهاوند و تویسرکان با اشاره به نظارت کامل و کنترل صدور بارنامه ها برای نرخ گزاری صحیح و اصولی حمل بار در حمایت از صاحبان کالا و رانندگان اظهار داشت: کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه همه نظارت‌ها متصل به بارنامه هستند، تصریح کرد: معاینه فنی، کارت هوشمند، صحت و سلامت راننده، ویژگی‌های ایمنی بارگیری و همه مقررات و معیارهای فنی در حوزه ایمنی بار بر اساس کنترل بارنامه انجام می‌شود.

سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: ایمن‌سازی راه‌ها و نصب علایم عمودی افقی و خط کشی و اصلاح شیب در طول راه‌های شمال استان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد. برنامه‌سازی رسانه‌ای نیز از دیگر برنامه‌های حوزه راهداری و حمل و نقل است که به زودی در قالب پخش زنده از تلویزیون استانی پخش می‌شود.

علی خانقایی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان درباره افتتاح پروژه‌های این استان به مناسبت هفته دولت گفت: در هفته دولت از مراحل بهسازی و روکش راه‌های روستایی فرعی به اصلی به طول ۱۳۵ کیلومتر با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: ایمن‌سازی راه‌ها و نصب علایم عمودی افقی و خط کشی و اصلاح شیب در طول راه‌های شمال استان نیز هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان تعلق گرفته است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و از اقداماتی است که در ۶ ماهه امسال انجام شده‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از اختصاص تخلیه ۲۰ درصد کالاهای اساسی در بندر شهیدبهشتی چابهار خبر داد و گفت: واگذاری این پروژه نیمه‌تمام به بخش خصوصی می‌تواند با هدف تسریع در اتمام پروژه و جلوگیری از تحمیل هزینه و فرصت از دست رفته بیشتر به عنوان یکی از راهبردهای اصلی دولت برای ایجاد جذابیت و تحرک در توسعه محور شرق ایفای نقش نماید.

بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: امروزه امکان اتصال بنادر به شبکه‌های ریلی کشور به عنوان یکی از مزیتهای رقابتی؛ عامل اصلی کاهش قیمت تمام شده کالا و افزایش رقابت‌پذیری است که از شاخصه‌های مطلوب تجار و صاحبان کالا در انتخاب بندر و کریدورهای حمل و نقل خواهد بود. در همین راستا فعال‌سازی کریدور شمالجنوب (کریدور چابهار) با اتصال بندر چابهار به شبکه‌ریلی به عنوان اولویتی مهم در رقابت‌پذیری حمل کالا و ارتقاء سهم ترانزیت و تجارت دریایی حائز اهمیت فراوان خواهد بود. واگذاری این پروژه نیمه‌تمام به بخش خصوصی می‌تواند با هدف تسریع در اتمام پروژه و جلوگیری از تحمیل هزینه و فرصت از دست رفته بیشتر به عنوان یکی از راهبردهای اصلی دولت برای ایجاد جذابیت و تحرک در توسعه محور شرق ایفای نقش نماید.

در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان از افتتاح ۱۶ پروژ راه و شهرسازی در هفته دولت امسال خبر داد.

ایوب کرد، مدیرکل راه و شهرسازی این استان گفت: ۱۶ پروژ راه و شهرسازی با اعتبار تقریبی ۴۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان افزود: این ۱۶ پروژه شامل ۸ پروژه مسکن و ساختمان، افتتاح ۴۲۹ واحد مسکونی در شهرستان‌های ایرانشهر، چابهار و کنارک، است.

گلستان

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان از بهره‌برداری ۳۱ پروژه عمرانی از محل اعتبارات ملی و استانی و كلنگ زنی سه پروژه همزمان با هفته دولت در سطح استان با حضور مقامات استانی و كشوری خبر داد. وی مهم ترین پروژه های قابل افتتاح را بهسازی و آسفالت راه های روستایی بیان کرد.

حسین محبوبی، مدیر کل راه و شهرسازی این استان از بهره‌برداری ۳۱ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر یکصد و شصت و سه میلیارد و نود چهار میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی و كلنگ زنی ۳ پروژه همزمان با هفته دولت در سطح استان با حضور مقامات استانی و كشوری خبر داد.

وی گفت: این پروژه ها شامل  ۱۳ پروژه در حوزه مهندسی ساخت ، ۱۶ پروژه در حوزه باز آفرینی شهری و ۲ پروژه شهرسازی و معماری می شود.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت که تعداد ۲ هزار و پانصد و سی و چهار حلقه لاستیک با نرخ مصوب دولتی برای ناوگان سنگین جاده‌ای استان در مراکز پیش بینی‌شده‌ توزیع شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل این استان گفت: با اجرای طرح تامین و توزیع لاستیک ناوگان جاده‌ای استان در نیمه دوم تیرماه‌ امسال، تا پایان روز یکشنبه ۲۸ مردادماه جاری تعداد ۲ هزار و پانصد و سی و چهار حلقه لاستیک با نرخ مصوب دولتی برای ناوگان سنگین جاده‌ای استان در مراکز پیش بینی‌شده‌ توزیع شد.

مهدی میقانی اضافه کرد: انواع لاستیک‌های توزیع شده از نوع تولیدات داخلی و خارجی بوده که از طریق پنج عامل فروش رسمی استان دریافت می شوند.

در ادامه معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به اینکه در طول محورهای ارتباطی استان ۴۸ نقطه پرتصادف شناسایی شده، گفت که امسال ۱۱ میلیارد ریال اعتبار برای رفع و اصلاح ۱۰ نقطه از این نقاط ابلاغ شده است.

عادل مصدقی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده این استان گفت: این اعتبارات که از محل منابع ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تامین می شود، برای اجرای اقدامات زودبازده و کم هزینه در ۱۰ نقطه پرتصادف یاد شده استان ابلاغ شد.

خراسان رضوی

مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: سنگ پرانی و شکستن شیشه های قطارهای مسافری در چهارماهه نخست سال جاری با کاهش ۶۵ درصدی در اداره کل راه آهن خراسان همراه بوده است.

محمدهادی ضیایی مهر مدیرکل راه آهن خراسان با بیان این مطلب گفت: با توجه به بررسی های به عمل آمده در تلفنگرام های سنگ پرانی و شکستن شیشه های قطارهای مسافری از سوی افراد در حاشیه خطوط ریلی در حوزه استحفاظی این اداره کل، در چهارماهه نخست سال جاری میزان سنگ پرانی، ۸ مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۳ مورد بوده است کاهش ۶۵ درصدی را شاهد هستیم.

اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: دو پروژه مهم راهدارخانه بودالالو و پاسگاه پلیس راه اردبیل، آستارا هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

علی رحمتی در نشست با روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های استان اردبیل گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور این دو پروژه مهم با اعتبار ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح خواهد شد.

عضو شورای اداری استان اردبیل گفت: ساختمان جدید راهدارخانه بودالالو در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع با زیربنای ۸۰۰ مترمربع و با اعتبار ۸ میلیارد ریال احداث شده است.

همچنین محبوب حیدری در جلسه کارگروه کاهش تصادفات در دادگستری اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در تردد بزرگراه‌ها رتبه ۲۴ و برخورداری از بزرگراه‌ها رتبه ۲۷ کشور را دارد و ما تلاش می‌کنیم آمار تردد و برخورداری از بزرگراه‌ها را به هم نزدیک‌تر کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی براساس تردد در محورها مجوز توسعه بزرگراه‌ها را صادر می‌کند، خاطرنشان کرد: دلیل تصادفات نبود بزرگراه در این استان نیست چرا که اگر به احداث بزرگراه باشد کمترین تصادفات را در محور اردبیل – آستارا با بیشترین تردد شاهد هستیم در حالی که ۲۱ هزار وسیله نقلیه در این محور تردد می‌کنند.

در ادامه مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: اختصاص اوراق به جای پول نقد در تامین مواد اولیه راهداران و ایمن‌سازی راه‌ها دردی از ما را درمان نمی‌کند.

علی رحمتی که در جلسه کارگروه کاهش تصادفات در دادگستری استان اردبیل سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: وظیفه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حفظ و نگهداری راه‌ها و همچنین ایمن‌سازی مسیرهای ترددی است که ما اعلام می‌کنیم حتی یک درصد تصادفات در نقاط حادثه‌خیز رخ نمی‌دهد.

 وی با اشاره به شناسایی ۲۵ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان خاطرنشان کرد: ۶ مورد از این نقاط حادثه‌خیز با ۵ میلیارد تومان اعتبار در حال مرمت است و ۷ مورد نیز در حال مطالعه می‌باشد تا به تدریج عملیات بهسازی و ایمن‌سازی این نقاط حادثه‌خیز را انجام دهیم.

خراسان شمالی

رئيس مركز مديريت اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: اداره مدیریت راه‌های این اداره کل در ارزیابی های انجام شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رتبه نخست را به دست آورد.

امين بهزادنيا اظهار داشت: در ارزیابی های انجام شده، عملکرد اداره مدیریت راه ها در شاخص های مختلف در طول تیرماه این اداره را در جایگاه نخست استان های کشور قرار داده است.

البرز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به فعالیت ۶ دستگاه سامانه ترددشمار در محور کرج- کندوان، اقدامات انجام شده در این اداره کل را تشریح کرد.

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز در جریان بازدید اصحاب رسانه از محور کرج- چالوس و تونل کندوان اظهار کرد: محور کرج- چالوس ۷۲ کیلومتر طول دارد که دارای قدمت ۸۰ ساله است که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وظیفه نگهداری از این محور را بر عهده دارد.

مرکزی

باند دوم محورتوره – بروجرد باحضور مدیر حوزه طرح و راه های حمل ونقل جاده ای کشور، مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان مرکزی به بهره برداری رسید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در حاشیه این مراسم گفت: محورتوره به بروجرد از نقاط پرحادثه و برفگیر کشورمحسوب می شد که با افتتاح باند دوم تصادفات جاده ای در آن کاهش می یابد.

علی زندی فر با تاکید بر اینکه شاهد تصادفات متعدد در این مسیر به دلیل کم عرض بودن جاده بودیم اظهارداشت: این محور با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان احداث شد.

مازندران

در نشست هئیت رئیسه نظام مهندسی استان که با حضور رستمی مدیر کل رسیدگی به عملکرد و حقوق شهروندی و هئیت همراه در اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار گردید ضمن تاکید بر تعامل و همدلی بر نظارت دقیق، تقویت و ارتقاء کیفیت ساخت و سازها تاکید کرد.

عبداله بهادری در اين نشست ضمن قدرداني از تلاشهاي هيات رئیسه نظام مهندسی استان با تاکید بر تعامل و همکاری های بیش از پیش دو مجموعه از اجرایی شدن برنامه های راهبردی در سازمان نظام مهندسی ابراز خشنودی نمود .

بهادری ضمن تاکید بر نظارت دقیق در فعالیت های ساختمانی و عمرانی تسریع نمود: نظارت دقیق، تقویت و ارتقاء کیفیت ساخت و سازها در مازندران حاصل همدلی و تعامل این دو مجموعه است.

همچنین مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: ۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در حال انجام است.

سیاوش رضوانی درباره برنامه های توسعه بندر امیرآباد، افزود: ۶ واحد تولیدی و صنعتی در منطقه بندر امیرآباد در دست ساخت است که میزان سرمایه گذاری آن به حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال می رسد.

وی خاطرنشان کرد: انعقاد قرارداد برای ساخت چهار طرح جدید نیز در دست اجرا است که میزان سرمایه مورد نیازشان حدود یک هزارو ۴۰۰میلیارد ریال برآورد شده است.

خوزستان

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت:صادرات از بندر اروندکنار در نخستین چهار ماه سال جاری رشد ٣ هزار ٣٠۶ درصدی داشت.

رضا سفاری درباره عملکرد ٤ ماهه بندر آبادان، افزود: صادرات غیر نفتی در مدت یاد شده در مقایسه با سال گذشته  رشد ٣ هزار ٣٠۶ درصدی یافته است.

همچنین مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۲۵ درصدی سفر دریایی بندر خرمشهر به کشور کویت از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

محمد محسنی گفت: طی پنج ماهه نخست سال جاری تردد بیش از ۹ هزار و ۲۰۶ مسافر در مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشور کویت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۵ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: این میزان مسافر در قالب ۱۴۴ سفر دریایی تردد داشته اند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد ۷۵ درصدی برخوردار است.

در ادامه مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از بازدید یک هیئت سرمایه‌گذار استرالیایی از این مجتمع بندری خبر داد.

محمد محسنی اظهار کرد: یک هیئت سرمایه گذار از کشور استرالیا ضمن بازدید از تجهیزات و زیر ساخت های مجتمع بندری خرمشهر از نزدیک با ظرفیت ها و توانمندی‌های این بندر نیز آشنا شدند.

وی افزود: این هیئت سرمایه گذاری پیش از بازدید از مجتمع بندری خرمشهر در نشست بررسی تکمیل و راه اندازی کشتارگاه صنعتی خرمشهر در محل سازمان منطقه آزاد اروند حضور یافتند.

اصفهان

مدیركل راه وشهرسازی استان اصفهان از افتتاح ۱۷۳ كیلومتر راه، ۲۹۶ واحد مسكن مهر و انجام ۸ پروژه عمران وبهسازی در بافتهای ناكارآمد شهری در استان اصفهان خبر داد .

حجت اله غلامی مدیركل راه وشهرسازی استان بمناسبت فرارسیدن هفته دولت با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: احداث باند دوم دامنه – خوانسار- گلپایگان – خمین، احداث بزرگراه كاشان – مشهد اردهال – برزك، احداث باند دوم نایین - انارك،  احداث كمربندی خمینی شهر – نجف آباد، احداث كمربندی آران وبیدگل و اتصال به جاده قم – گرمسار، بهسازی راه اصلی سفید دشت – زرین شهر، بهسازی محور قلعه شور – سه راهی رحیم آباد، احداث راه زیار- اژیه – ورزنه – حسن آباد و هرند – كوهپایه و احداث باند دوم زواره – اردستان در مجموع بطول ۱۳۳ كیلومتر از جمله پروژه‌های بزرگراهی استان محسوب می شود كه با اعتبار یك هزارو ۳۶۲ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

قم

رییس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: با اعتباری بالغ بر دوازده میلیارد و پانصد میلیون ریال، شش نقطه پرتصادف جاده‌ای در سطح راههای استان قم دارای سیستم روشنایی می‌شوند .

در راستای افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای، اجرای طرح سیستم روشنایی درشش نقطه پرتصادف محورهای جاده‌ای استان قم عملیاتی شد.

جعفر اویسی رییس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم درتکمیل خبرفوق اضافه کرد: طی برنامه‌ای زما نمند و براساس مطالعات انجام شده، ضمن شناسایی نقاط حادثه خیز و نیا زهای مرتبط جهت رفع آنها، طرح نصب واستقرار سیستم روشنایی در شش نقطه حادثه خیزدرسطح راههای استان قم اجرایی گردید .

سمنان

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان از ثبت‌نام بیش از ۳۱۰۰ راننده فعال حمل و نقل جاده‌ای در طرح بیمه تکمیلی رانندگان خبر داد.

احسان منصورکیایی، مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با اشاره به اقدامات اداره کل در راستای رسیدگی به مطالبات و درخواست های رانندگان گفت: براساس ابلاغ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مبنی بر اجرای طرح بیمه تکمیلی درمان، عمر و حوادث رانندگان بخش حمل و نقل کالا، ثبت نام از رانندگان از ابتدای مرداد ماه در استان آغاز شد و تا کنون بیش از ۳۱۰۰ راننده در این طرح ثبت نام کرده اند.

همچنین مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل احداث تقاطع غیرهمسطح مومن‌آباد – فیروزکوه و احداث کنارگذری در ادامه همین پروژه را گام مثبتی در راستای تسهیل ترافیک برون شهری سمنان اعلام کرد.

خیرالله خادمی در حاشیه افتتاح تقاطع غیرهمسطح مومن آباد در محور سمنان- مشهد در جمع خبرنگاران، گفت: در محدوده استان سمنان ۶ تقاطع غیرهمسطح در دست احداث بوده که تعدادی از آنها زیر بار ترافیکی قرار دارند.

وی افزود: امروز شاهد افتتاح یکی دیگر از تقاطع های غیرهمسطح مهم ورودی به شهر سمنان هستیم.

گیلان

ساخت اولین باشگاه ملوانان در شمال کشور و در مجتمع بندری انزلی آغاز شد.

به منظور افزایش ارائه خدمات رفاهی به دریانوردان و کارکنان شناورهای ایرانی و خارجی و در راستای کنوانسیون های بین المللی از جمله کنوانسیون MLC۲۰۰۶ ساخت اولین باشگاه ملوانان در شمال کشور و در مجتمع بندری انزلی آغاز شد.

هرمزگان

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم از هشت برابر شدن حجم صادرات غیر نفتی طی چهارماه نخست سال جاری در بنادر این جزیره خبر داد.

"علی اشتری" با اشاره به تخلیه و بارگیری دو میلیون و ۱۴۳ هزار و ۹۲۴ تن انواع كالاهای نفتی و غیر نفتی در بنادر قشم طی دوره زمانی چهار ماهه نخست سال ۹۷ اظهار داشت: از این رقم، دو میلیون و ۱۱۲ هزار و ۹۶۴ تن مربوط به كالای غیرنفتی و ۳۰ هزار و ۹۶۰ تن نیز به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

همچنین معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بیشترین سهم سوانح دریایی را مربوط به شناورهای سنتی و موتورلنج ها دانست و گفت: ۴۴ درصد حوادث دریایی پنج سال اخیر در استان به شناورهای لنج اختصاص داشته است.

نشست کمیته سوانح دریایی استان هرمزگان با رویکرد کاهش سوانح دریایی با حضور معاون دریایی و روسای ادارات حفاظت و ایمنی، امور دریایی، ثبت شناوران،کارشناسان واحد دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، نمایندگان موسسات رده بندی ایرانیان و آسیا و تعاونی لنج داران برای نخستین بار در سالن کنفرانس بنادر و دریانوردی لنگه برگزار شد.

ایلام

معاون ساخت و توسعه راه‌های شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور آخرین وضعیت توسعه راه‌های استان ایلام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این بازدید كه معاون امور عمرانی استانداری ایلام، مدیركل راه وشهرسازی استان، مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و معاونین و مسئولین اداره كل راه وشهرسازی استان نیز حضور داشتند محورهای ارتباطی حمیل- ایلام، ایلام- مهران، مهران- ملكشاهی، ایلام- دره شهر و تونل كبیركوه مورد بازدید قرار گرفت و ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه های عمرانی مربوطه راهكارهای تسریع روند اجرایی این طرح ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین مدیركل راه وشهرسازی استان در بازدید دكتر امینی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و معاون امور عمرانی استانداری ایلام از تونل قلاجه (اربعین) از تلاش برای آماده سازی این تونل تا اربعین امسال خبر داد.

میرجعفریان در خصوص تكمیل این تونل گفت: تونل قلاجه یكی از بزرگترین پروژه های عمرانی استان ایلام محسوب شده كه اربعین سال گذشته با روشنایی موقت زیر بار ترافیك رفت اما هم اكنون پیمانكار طرح مشغول اجرای روشنایی استاندارد و اصلی و همچنین نصب سیستمهای تهویه می باشد.

نظر شما