شناسهٔ خبر: 5760 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی در بندر امام خمینی (ره)

مانور مانور جستجو و نجات دریایی به منظور ارتقاء آمادگی برای حفاظت از مسافران نوروزی و راهيان نور در منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادرودریانوردی استان خوزستان٬ معاون دریایی و بندری این اداره کل ضمن اشاره به اینکه این مانور روز جمعه هفتم فروردين ماه جاري، درمحل گردشگاه ساحلی واقع در سواحل  انشعابات خور موسی برگزار گردید، گفت: طی این مانور كه با حضور تعداد كثيري از مهمانان نوروزي برگزار گرديد، به محض مشاهده و بروز سانحه دريايي فرضی،  نيروهاي كمك و امداد رساني مركز جستجو و نجات دريايي بندر امام خمینی(ره) (MRCC)  ، بلافاصله ضمن بهره گیری از تجهيزات لازم جهت نجات جان مصدومين حادثه ديده وارد عمل شدند.

ابوطالب گرايلو تصریح کرد: مطابق سناریوی از پیش تعیین شده در این مانور،۲ نفر از مسافرین یک قایق تفریحی به آب افتاده و آن مرکز سریعا شناورناجی ۷ را که در نزدیکی موقعیت به حالت آماده باش قرار داشت،  به سمت محل حادثه اعزام نموده و نفرات توسط قایق جیمينی ناجی ۷  که به لحاظ عمق کم ، به آب انداخته شده بود، نجات داده شدند.

وی در تشریح اهداف این مانور بیان داشت: ارزیابی میزان آمادگی نیروها و تجهیزات مرکز جستجوونجات دریایی (MRCC)  درمواقع بروز خطر و کمک به  افراد در معرض خطر و سانحه غرق شدگی ، از اهم اهداف این مانور به شمار می آید.

ایجاد هماهنگی بین نیروهای ستادی و عملیاتی مرکزMRCC ، آمادگی جهت استقبال از میهمانان نوروزی و همچنين واکنش به موقع درصورت وقوع حادثه ازمهمترین اهداف این مانورها طي ايام تعطيلات نوروزي است./

نظر شما