شناسهٔ خبر: 57614 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل اداره راه و ترابری استان سمنان تشریح کرد:

کلنگ‌زنی احداث تقاطع‌های مهم در بزرگراه‌های سمنان به مناسبت هفته دولت/ احداث آزادراه سمنان به فیروزکوه جایگزینی برای جاده شمال و تهران است

عبدالمجید نژاد صفوی مدیر کل اداره راه و ترابری استان سمنان، از بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های مهم حوزه راهسازی استان در هفته دولت خبر داد و گفت: کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح سه راه جاده آزادشهر و تقاطع جاده فیروزکوه به سمنان و بزرگراه تهران به مشهد به مناسبت هفته دولت کلنگ‌زنی شد

مدیر کل اداره راه و ترابری استان سمنان در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از بهره‌برداری پروژه‌های مهم حوزه راهسازی در هفته دولت خبر داد و گفت: هفته گذشته تقاطع غیرهمسطح سه راه جاده آزادشهر به دست دکتر آخوندی کلنگ‌زنی شد. این تقاطع حدود ۲۱ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: تقاطع غیر هم سطح دیگری نیز در مدخل شهر سمنان، تقاطع جاده فیروزکوه به سمنان و بزرگراه تهران به مشهد به دست مقام عالی وزارت گلنگ‌زنی شد که حدود ۱۶ میلیارد تومان هزینه برای آن برآورد شده است.

این مدیر استانی با اشاره به افتتاح پروژه‌های بزرگراهی دیگر نیز توضیح داد: از پروژه‌های مهمی که نقش حیاتی و ملی دارد، آزادراه سمنان به طرف فیروزکوه است که در حوزه ما ۳۷ کیلومتر است و باند دوم آن به طول یازده کیلومتر را احداث کرده‌ایم. این محور از زوایای مواردی چون کوتاهی زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و در نهایت ایجاد اشتغال مورد توجه است. دیگر آنکه منظره بسیار زیبایی دارد و دارای جنگل است و می تواند جاده جایگزینی برای محور شمال به تهران باشد و مسافران در تردد از جنوب، از بار ترافیکی جاده شمال رها شوند. ۲۷ کیلومتر دیگر آن نیز در قالب ماده ۵۶ و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و امیدواریم احداث آن به زودی آغاز شود.

نژادصفوی در ادامه توضیح داد: از دیگر پروژه‌های در حال افتتاح در هفته دولت چهارخطه شدن محور آرادان به سمت آبسرد در شهر گرمسار است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

این مدیر استانی در ادامه از پروژه بزرگ بزرگراهی دیگری یاد کرد و گفت: بهره‌برداری از پروژه بزرگراهی مهم دیگری که نقش حیاتی در مسایل کلان حوزه راه و تردد کشور دارد، در دست انجام است. این پروژه احداث ادامه آزادراه حرم تا حرم از شهر گرمسار تا سرخه است که پیشرفت خوبی داشته است. این پروژه نه فقط برای استان که برای تردد تهران به سمت مشهد مقدس نیز موثر خواهد بود.

نژاد صفوی در ادامه با اشاره به اقدامات حوزه راهداری در استان و موضوع مبلمان جاده‌ای توضیح داد: سمنان از استان‌های پیشرو در بحث ایجاد مبلمان جاده‌ای  است. در اغلب شهرها ما پارک راهدار احداث کرده‌ایم و سکوهایی نیز جهت استراحت مسافران در نظر گرفته شد و همه تقاطع‌های غیر همسطح رنگ‌آمیزی شده‌اند و دارای روشنایی و نورپردازی هستند.

این مدیر استانی اضافه کرد: در موضوع آشکارسازی نقاط پر تصادف اقدامات بسیاری در نقاطی مانند آرادان و گردنه آهوان انجام شده که پنج‌شنبه هفته گذشته مورد بازدید مقام عالی وزارت واقع شد.

وی همچنین علاوه بر اشاره به ترمیم روکش‌های آسفالت و ایمنی جاده و رمپ‌های ورود و خروج گفت: خط‌کشی گاردیل و نصب نیوجرسی از اقدمات مورد نظر دیگری است که امیدوارم تا پایان سال جاری پی‌گیری و اجرایی شود./

نظر شما