شناسهٔ خبر: 57639 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۱۴.۸ درصدی ترددهای خودروهای سنگین در محورهای استان مرکزی

کامیون رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: تردد خودروهای سنگین درمحورهای استان در مرداد ماه امسال نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۴.۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، مجید بردبار با اعلام این مطلب گفت: ۲۰ میلیون و ۵۴ هزار و ۱۹۴ خودروی سنگین و سبک در ۶۲ محور استان مرکزی تردد داشته اند که این ترددها نسبت به مدت مشابه افزایش چشمگیری داشته است.

وی میانگین سرعت این خودروها را ۸۳ کیلومتر بر ساعت عنوان و تصریح کرد: میانگین درصد تخلفات سرعت غیرمجازدرکشور هفت درصد است اما این خودروهای سنگین و سبک سه درصد بیشتر از میانگین کشوری سرعت غیرمجاز داشته اند.

مجید بردباردرصد تردد وسایل نقلیه سنگین در کشور را ۱۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: استان مرکزی به علت کریدور غرب به شرق و شمال و جنوب شاهد تردد خودروهای سنگین است لذا تردد خودروهای سنگین در محورهای استان بیشتر از میانیگن کشوری است.

رئیس مرکز مدیریت راهها میانگین درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در کشور را ۱۴ درصد اعلام کرد و گفت: این ترددها در استان نسبت به کشور ۱۰ درصد بیشتر است.

وی بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین نسبت به كل تردد انجام شده را در محورهای اصفهان-دلیجان ، دلیجان- اصفهان و ساوه- بوئین زهرا  عنوان کرد و افزود: محورهای شازند-اراک ، اراک-شازند، آزادراه تهران- ساوه پرترددترین محورهای استان در مرداد  ماه گزارش شده اند.

وی با بیان اینکه میزان تردد در مرداد ماه  ۲۰میلیون و ۵۴ هزارو ۱۹۴ وسیله نقلیه بوده است گفت: ابتدای  مرداد ماه این تعداد وسیله نقلیه سنگین و سبک در محورهای استان تردد داشته اند که ۱۰ درصد بیشتر از سرعت غیر مجاز تخلف کرده اند.

به گفته  بردبار میانگین درصد تخلفات سرعت غیر مجاز در استان ۱۰ درصد است و همچنین میانگین سرعت این خورودهای عبوری ۸۳ کیلومتر بر ساعت از طریق سامانه ترددشماری بر خط گزارش شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما