شناسهٔ خبر: 57640 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

احتمال فاینانس ۸۵ درصدی راه‌آهن زاهدان- مشهد- سرخس توسط آستان قدس رضوی

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با شرکت چینی برای فاینانس خط‌‌آهن زاهدان-بیرجند، گفت: اگر آستان قدس رضوی شرایط بهتری در تأمین مالی داشته باشد با آنها قرارداد می‌بندیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی درباره فاینانس و تأمین مالی ساخت را‌ه‌آهن زاهدان به سمت مشهد در پروژه توسعه شرق کشور، اظهار داشت: به تازگی شنیدیم که آستان قدس رضوی آمادگی خود را برای فاینانس ۸۵ درصدی هزینه ساخت راه‌آهن زاهدان ـ مشهد ـ سرخس اعلام کرده است.

وی ادامه داد: البته آستان قدس رضوی به صورت کتبی نیز آمادگی خود را برای فاینانس این مسیر اعلام کرده است اما هنوز جلسه رسمی با آستان قدس در این باره نداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بیان کرد:‌ البته دو شرکت دیگر نیز برای فاینانس این خط ریلی اعلام آمادگی کردند که باید شرایط مناسب در نظر گرفته شود.

خادمی اظهار داشت:‌ به تازگی تفاهم‌نامه‌ای سه ماهه با شرکت چینی درباره خط زاهدان ـ بیرجند منعقد کرده‌ایم که اگر آستان قدس رضوی شرایط بهتری داشته باشد با آنها قرارداد می‌بندیم؛ البته در ادامه مسیر از بیرجند به مشهد هم خط ریلی آماده جذب فاینانس و قابل مذاکره است.

معاون وزیر راه و شهرسازی به فارس گفت: فاینانس چینی به صورت ۸۵ ـ ۱۵ است که این ۱۵ درصد را یا جوینت داخلی فاینانسر می‌پذیرد یا ما از منابع دولتی تأمین می‌کنیم.

نظر شما