شناسهٔ خبر: 57662 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مبارک قدم تشریح کرد؛

برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در هفته دولت/ بهسازی و آسفالت ۶۲.۶ کیلومتر راه روستایی/ کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح کیلومتر ۳۵ محور خوی- قطور

 ابراهیم مبارك قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی با اشاره به بهسازی و آسفالت ۶۲.۶ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال، برنامه‌های این اداره‌کل در هفته دولت را تشریح کرد.

ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره برنامه‌های این اداره کل در هفته دولت اظهار کرد: کلنگ زنی پروژه تقاطع غیرهمسطح کیلومتر ۳۵ محور خوی- قطور با محور راه آهن با اعتبار برآوردشده ۲۹ میلیارد ریال در هفته دولت انجام می‌شود که پیش بینی شده این پروژه در سال ۹۹ به اتمام برسد.

وی درباره پروژه‌های حوزه بازآفرینی شهری هفته دولت استان آذربایجان غربی گفت: پروژه‌های حوزه بازآفرینی در شهرستان‌های ارومیه، خوی، مهاباد و بوکان واقع شده‌اند که در شهرستان ارومیه مدرسه ۱۲ کلاسه محله وکیل آباد با اعتبار هزینه شده ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به بهره برداری می‌رسد که مطالعات و ساماندهی مدرسه ۱۲ کلاسه دیگری در محله کشتارگاه انجام شده که در هفته دولت کلنگ زنی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی از افتتاح خانه محله و ساماندهی معابر محله جمشیدآباد شهرستان خوی خبر داد و تصریح کرد: برای این پروژه‌ها به ترتیب ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به بهسازی و آسفالت ۶۲.۶ کیلومتر راه روستایی توسط اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: این محورها در شهرهای ارومیه، اشنویه، سلماس، میاندوآب، بوکان و سردشت قرار دارند که در راستای کاهش مهاجرت به شهرها و سهولت تردد روستاییان با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال این پروژه‌ها انجام شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

مبارک قدم از کلنگ زنی پروژه راه روستایی شاهگلن به بارون و مزرعه به طول ۱۲ کیلومتر در شهرستان چالدران در هفته دولت خبر داد و افزود: همزمان با هفته دولت ۱۲ کیلومتر از طرح احداث بزرگراه خوی- سلماس به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: تمرکز برساماندهی و ایمن سازی ورودی و خروجی شهرها از جمله مهاباد، پیرانشهر و شاهین دژ، اجرای ۷۰ کیلومتر پروژه ساخت بزرگراهی، انجام مطالعات بهسازی و تعریض محور تکاب– دندی به طول ۴۱ کیلومتر و بهسازی راه اصلی خوی- قطور- رازی از مهمترین برنامه‌های اجرایی مدیریت ساخت و توسعه راه‌ها است.

نظر شما