شناسهٔ خبر: 57668 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان خبر داد:

ثبت ۱۴ میلیون و ۹۰۰ تردد در مردادماه در محورهای استان زنجان

ایرج دست‌نشان با توجه به كنترل تردد وسایل نقلیه با ۷۴ دستگاه تردد شمار برخط در محورهای بین شهری استان، در مرداد ماه سال جاری بیش از ۱۴ میلیون تردد وسیله نقلیه در ۳۷ مقطع از محورهای مواصلاتی به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست نشان با اعلام این خبرافزود: در این مدت تعداد ترددها در جاده­ های کشور حدود ۶۳۱ میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه چهاردهم کشور را داراست.

وی افزود: بیشترین تردد در آزادراه قزوین – زنجان با ۶۱۹.۰۴۴ تردد و محور خرمدره-ابهر با ۴۴۸.۲۷۶ تردد و کمترین تردد در محورتکاب- دندی با ۲۰.۵۸۳ جابجایی صورت گرفته است.۲۰ درصد از كل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است (با ۲.۹۷۹.۰۶۳ وسیله نقلیه سنگین). در حالیکه میانگین کشوری ۱۴درصد بود و استان زنجان در رتبه هشتم کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده­ ها قرار دارد. میانگین كاركرد دستگاه های ترددشمار در این مدت ۹۷ درصد بوده‌است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان تصریح کرد: با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه­های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت  آزادراه زنجان- قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می­شود جمعا ۸.۳۳۸.۳۴۳ تردد است که حدود۵۶ درصد از کل تردد در محورهای استان است.

نظر شما