شناسهٔ خبر: 57727 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مشکین‌شهر خبر داد:

جابجائی بیش از ۱۰۸ هزار مسافر در شهرستان مشکین‌شهر

رضا فرج پور رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مشکین‌شهر گفت: در ماه ۵ گذشته بیش از ۱۰۸ هزار نفر مسافر توسط بخش حمل و نقل عمومی جابجا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، رضا فرج‌پور، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مشکین شهر در تشریح اقدامات و عملکرد ماه ۵ گذشته اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان این شهر و با اشاره به جابجائی ۶۰ هزارتن کالا و بار توسط بخش حمل و نقل کالا و توزیع ۱۳۶ حلقه لاستیک گفت: در این مدت بیش از ۱۰۸ هزار نفر مسافر توسط بخش حمل و نقل عمومی شهرستان جابجا شده اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۲ درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه عملیات روکش آسفالت ۴۲ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان با اعتبار ۸ میلیارد تومان درحال انجام است، افزود: تا کنون ۱۸/۵ کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستائی روکش آسفالت شده و مابقی نیز تا پایان فصل کاری انجام خواهد شد.

فرج‌پور از احداث پل روستاهای مزرعه خلف،مشیران،شیخلار،تعمیرات ابنیه فنی و احداث ابرو در محور جاده قدیم با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت:راهداران سخت کوش شهرستان مشکین شهر توانستند با ۴۸۰ تن آسفالت سرد و گرم اکثر محورهای اصلی و روستائی را لکه گیری کنند.

وی طول راه های حوزه استحفاظی این شهرستان را هزار و ۲۷۱ کیلومتر عنوان کرد و افزود: در مدت یاد شده ۴۵ کیلومتر شن ریزی و اصلاح افتادگی شانه راه با هدف جلوگیری واژگونی و پرت شدن وسائط نقلیه توسط راهداران پرتلاش انجام شده وعملیات مستمر تیغ زنی،لایروبی دهانه پل ها،رفع انسداد در اثر سیل،حفظ و پاکسازی حریم راه ها نیز با همه توان اجرا می شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مشکین شهر گفت: در جهت بهسازی و پیشگیری از خرابی عمقی و زودرس آسفالت، راهداران سخت کوش توانستند با حجم عملیات ۹ هزار مترمربع در محور اهــر لکه گیری بشکل هندسی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه برای کاهش تصادفات،افزایش ایمنی،و روان تر شدن ترافیک در محورهای مواصلاتی این شهرستان ۴ نقطه حادثه خیز حذف شد تصریح کرد:در همین راستا ۳۷۰ عدد علائم ایمنی و اطلاعاتی،۴ هزارو ۲۰۰ مترمربع ریزش برداری،۴۹۰ شاخه گاردریل و ۲ اصله برج نوری در تقاطع پریخان تعمیر و نصب شد.

فرج پور افزایش ایمنی،کاهش تصادفات،صرفه جویی در سوخت و زمان را از مزیت های مهم افتتاح ۵ کیلومتر از بزرگراه مشکین شهر به اردبیل حدفاصل سه راه لاهرود دانست و خاطرنشان کرد:راهداری و حمل و نقل جاده ای در جهت حفظ حریم راهها و افزایش دید رانندگان اقدام به تسطیح و آزادسازی حریم راهها در ۲۶۰ کیلومتر از محورهای شهرستان مشکین شهر کرده است.

وی گفت: با توجه به تاکیدات مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل مبنی بر حفظ حریم راهها و برخورد قاطع با متخلفین،توانستیم ۳ مورد ساخت و ساز غیرمجاز را تخریب کنیم و راهداران با هوشیاری کامل شبانه روز از این سرمایه ملی با همه توان حفاظت و حراست می کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مشکین شهر تعمیر و مرمت روشنایی تونل آزادگان در محور قره آغاج به پارس آباد،آشکار سازی ۷ مورد از پل ها،نصب ۳ مورد حفاظ در پل های محور مغان،خط کشی ۱۱۰ کیلومتر از راه ها،برچیدن ۷۲ تابلوی غیرمجاز تبلیغاتی از حریم راه ها،نصب و شستشوی علائم و رنگ آمیزی سرعت گیرها را از دیگر اقدامات راهداران پرتلاش در جهت خدمت بی منت به مردم در طی ماه های گذشته عنوان کرد./

نظر شما