شناسهٔ خبر: 57753 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش پراکنده باران در سواحل شمالی و استان گیلان/ غبار محلی در غرب و جنوب غرب کشور

آب و هوا براساس نقشه‌های پیش رو هواشناسی، غالب مناطق کشور طی سه روز آینده همچنان در ادامه روزهای ابتدایی هفته جوی پایدار خواهند داشت و آسمان اکثر استان‌های کشور صاف و آفتابی پیش‌بینی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی‌ها براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین براساس نقشه‌های پیش رو هواشناسی، غالب مناطق کشور طی سه روز آینده همچنان در ادامه روزهای ابتدایی هفته جوی پایدار خواهند داشت و آسمان اکثر استان‌های کشور صاف و آفتابی پیش‌بینی شده‌اند.

امروز اما سواحل دریای خزر به خصوص در ساعات بعدازظهر شاهد رشد ابر بود که در این زمینه بارش خفیف و پراکنده باران در گیلان دور از انتظار نیست.

در همین مدت در شرق کشور در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل شاهد وزش بادهای شدید و گردوخاک بودیم که به مرور این پدیده تا پایان هفته با کم شدن سرعت باد در این مناطق کمتر خواهد شد.

این مساله باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق شده و توصیه می‌شود جهت بهداشت و سلامت مردم به خصوص در حمل و نقل جاده‌ای تمهیدات لازم اندیشیده شود.

برای فردا اما افزایش باد در مرزهای غرب و جنوب غرب کشور در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، بوشهر و بندرعباس غبار صبحگاهی را تجربه خواهند کرد که به ترتیب در ادامه از شدت این غبارها کاسته خواهد شد.

تهران هم امروز مثل روزهای گذشته هوایی صاف و آفتابی داشت و بیشینه دمای آن با تکرار دمای روز گذشته ۳۶ درجه شد.

در میان مراکز استان اهواز با پیش‌بینی بیشینه دمای ۴۷ گرم‌ترین و شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان بودند.

دمای استان‌های مختلف کشور طی سه روز آینده را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما