شناسهٔ خبر: 57793 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در پنج ماهه نخست سال جاری صورت گرفت:

حمل ۴۳ هزار و ۱۱۷ تن کالا از طریق مرز ریلی اینچه برون

راه آهن اینچه برون طی پنج‌ماه نخست سال جاری ۴۳ هزار و ۱۱۷ تن کالا از طریق مرز ریلی اینچه برون با کشورهای قزاقستان، ترکمنستان، چین، قرقیزستان، ازبکستان و روسیه مبادله و به مقاصد مختلف ریلی کشور حمل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، قربانی گفت: طی این مدت، ۴۳ هزار و ۱۱۷ تن کالا از طریق مرز ریلی اینچه برون با کشورهای قزاقستان، ترکمنستان، چین، قرقیزستان، ازبکستان و روسیه مبادله و به مقاصد مختلف ریلی کشور حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۷۵ درصد رشد دارد.

وی افزود: از میزان بار حمل شده، ۳۶ هزار و ۴۲ تن مربوط به واردات و ۷ هزار و ۷۵ تن آن مربوط به صادرات محمولات غیر نفتی از طریق مرز ریلی اینچه برون بوده است.

قربانی ادامه داد: در ۵ ماهه نخست امسال ۸۴  هزار و ۳۸۲ تن بار توسط ۱۳۸۴ دستگاه واگن بارگیری و ۴۷ هزار و ۲۳۷ تن بار توسط ۷۸۷ دستگاه واگن تخلیه شده است.

به گفته قربانی؛ همچنین در حوزه حمل و نقل داخلی در ۵ ماهه نخست سال جاری، ۳۷ هزار و ۳۵۴ تن كالا بارگيري و حمل شده كه از این میزان ۳۵ هزار و ۴۸۹ تن گندم به مقاصد اراک، زاهدان، يزد، اصفهان، کرج، رباط کريم و بندرعباس بوده است

وی ادامه داد: اداره كل راه آهن شمالشرق ۲ در تن كیلومتر بار خالص حمل شده با ۱۰ ميليون و ۳۳۶ هزار و ۵۷۱ و در تن كیلومتر بار ناخالص حمل شده با ۱۹ ميليون و ۸۳۷ هزار و ۲۸۰  به ترتيب ۲۵ و ۱۷ درصد رشد داشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما