شناسهٔ خبر: 57807 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پروژه گردنه صلوات‌آباد سنندج ۱۵ میلیارد تومان مطالبه دارد

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، در جریان بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، مطالبات پروژه گردنه صلوات آباد سنندج را ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: انتظار داریم که دولت مطالبات این طرح را پرداخت کند تا بتوانیم پاسخ مناسبی به یکی از مطالبات مردم کردستان بدهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان کردستان، شهرام ملکی، مدیرکل راه و شهرسازی این استان، در جریان بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از پروژه گردنه صلوات آباد سنندج که قطعه ای از طرح همدان به سنندج است، اظهار کرد: مسیر همدان به سنندج ۱۷۰ کیلومتر و طول این قطعه در کردستان ۱۲۸ کیلومتر است.

ملکی افزود: این طرح که مربوط به دهه ۸۰ است، در اواخر سال ۹۵ و بر اساس مصوبه دولت در سال ۹۴ و بر اساس گزینه های برتری که مشاوران طرح تعریف کرده بودند، در دستور کار و اولویت استان قرار گرفت و ما نیز بهسازی مسیر موجود را در اولویت قرار دادیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، طول کل گردنه صلوات آباد سنندج را ۲۱ و نیم کیلومتر اعلام و گفت: این مسیر را به ۴ قطعه ترافیکی برای تسریع در کار تبدیل کردیم و بر اساس مناقصه ای که اواخر سال ۹۵ برگزار شد،۳ قطعه از این پروژه که در اولویت بود به جز تونل ۶۰۰ متری که اجرای آن هنوز شروع نشده است را به طول ۲۰ کیلومتر در قالب سه قطعه به پیمانکاران توانمند بومی واگذار کردیم.

وی کل اعتیار این سه قطعه را ۳۱ میلیارد تومان بیان کرد و ادامه داد: قطعه اول این سه طرح با طول ۹ کیلومتر و برآورد ۱۱ میلیارد تومان هزینه، قطعه دوم ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و قطعه سوم با ۶ کیلومتر و برآورد ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به پیمانکار واگذار شده است.

ملکی گفت: اجرای این پرروژه از ابتدای سال ۹۶ استارت زده شده و خوشبختانه تا کنون ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از لحاظ کارکردی نیز تا به حال حدود ۲۳ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان کار انجام داده ایم .

وی عنوان کرد: بر اساس تخصیص مشترک بین همدان و سنندج، که از پروژه به ما داده شده،  تا به حال ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از اسناد خزانه سر رسید سال ۹۹ به ما پرداخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، مطالبات این پروژه را ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود ۱۰ کیلومتر از این پروژه را تا پایان سال جاری در مسیرهای مختلف به بهره برداری برسانیم.

وی با اعلام اینکه طی دو هفته اخیر قیمت قیر در کشور افزایش یافته است بیان کرد: آسفالت قطعات در حال اجرای این پروژه در کردستان تا هفته آینده آغاز می شود و بر اساس بررسی های صورت گرفته ۱۰ میلیارد تومان دیگر هزینه آسفالت به مطالبات این پروژه افزوده می شود  که این مهم باید مد نظر قرار گیرد.

ملکی تصریح کرد: انتظار داریم دولت مطالبات این پروژه را به ما پرداخت کند تا بتوانیم در اسرع وقت پاسخ مناسبی به یکی از نیازهای مهم مردم کردستان بدهیم.

وی افزود: عمده اجرای این طرح با ۱۲ کیلومتر در حال اجرا است که امیدواریم بتوانیم آن را در دهه فجر امسال به بهره برداری برسانیم.

محمدباقر نوبخت نیز در ادامه این بازدید گفت: به شرط افتتاح پروژه در دهه فجر امسال، تعهد میدهیم و تضمین می کنیم که کل هزینه پروژه را پرداخت کنیم./

نظر شما