شناسهٔ خبر: 57816 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نصراله نژاد مطرح کرد؛

عملکرد ۵ ماه نخست سال ۹۷ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران/ تردد بیش از ۶ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۶۸۵ مسافر از طریق ناوگان عمومی برون شهری

مجیدرضا نصرالله نژاد مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران گزارشی از عملکرد ماه نخست سال ۹۷ این اداره کل را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، نصراله نژاد عملکرد و فعالیت‌های این اداره کل در پنج ماهه نخست سال جاری را عنوان و تشریح کرد.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران در آغاز به عملکرد بخش مسافر پرداخت و عنوان کرد: تعداد ۱۱۱ شرکت مسافربری بصورت سهامی خاص و تعاونی با بکارگیری تعداد ۲ هزار و ۶۰۶ دستگاه اتوبوس، ۵۹۶ دستگاه مینی بوس و یک هزار و ۶۳۴ سواری کرایه در استان تهران آماده خدمت رسانی به مسافران عزیز می‌باشند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس صورت وضعیت‌های دریافتی از شرکت‌های حمل و نقل مسافر از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۶۸۵ مسافر طی ۵۷۲ هزار و ۱۶۳ سفر از طریق ناوگان عمومی برون شهری جابجا شده‌اند.

نصراله نژاد ضمن مطلوب توصیف کردن وضعیت فیزیکی ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری به سن ناوگان استان تهران اشاره کرد و افزود: متوسط سن ناوگان اتوبوسی ۸ سال، مینی بوسی ۱۲ سال و سواری کرایه برون شهری ۷ سال می‌باشد.

وی در بخش دیگری از گزارش خود به میزان تناژ کالای حمل شده اشاره و بیان کرد: در این بازه زمانی ۱۲ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۶۰۹  تن کالا طی یک میلیون و ۲۰۸ هزار و ۹۷۰ سفر درون استانی و برون استانی حمل شده است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: از آنجا که بحث ایمنی هموطنان و آینده سازان این مرز و بوم یکی از مهمترین دغدغه‌های این اداره کل می‌باشد از ابتدای سالجاری تا کنون  در زمینه آموزشی ۳۰ باب مدرسه مورد آموزش و ۷۵ مدرسه حاشیه راه‌ها نیز با اعتبار ۴ میلیارد ریال مورد ایمن سازی قرار گرفته است. همچنین ۵ دوره آموزشی برای موتور سواران با اعتبار یک میلیارد ریال و نیز ۵ دوره ارتقای ایمنی عابران پیاده با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال برگزار گردیده است.

وی ادامه داد: در استان تهران ۳۹ باب مجتمع رفاهی در حال بهره برداری و تعداد ۱۸ دوربین نظارت تصویری و ۹۳ دوربین ثبت تخلف نیز موجود است.

نصراله نژاد از عملیات گسترده و متعدد راهداری در این بازه زمانی خبر داد و افزود: ۴۵۰ کیلومتر خط‌کشی، ۳۰۳ کیلومتر نگهداری روشنایی، ۱۰ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی، ۱۲ کیلومتر روکش راههای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی، ۹۵ کیلومتر درزگیری، ۴۳۰ هزار مترمربع لکه‌گیری، آسفالت رگلاژی و آسفالت برخی شانه راه‌ها از عمده فعالیت‌های این اداره کل در این ۵ ماه بوده است.

این مقام مسئول گفت: ۴ هزار ۱۰۰ عدد تجهیزات و علائم ایمنی،۲۰ مترمربع تابلوی اطلاعاتی،۱۶۰۰ شاخه گاردریل، ۱۰۰۰ متر نیوجرسی، ۳۰ عدد کاشن تانک، ۲۵۰ عدد چراغ چشمک زن، ۸۰ عدد بنر، ۲۳۰۰ علامت استوانه‌ای و بازتاب ایمنی نیز تا کنون تهیه، نصب و تعمیر گردیده است.

نصراله نژاد در آخر در خصوص ایمن‌سازی نقاط پرتصادف بیان کرد: در این راستا ۲۰ دوربرگردان، پارکینگ و سرعتکاه اصلاح و احداث و همچنین تعمیر، نگهداری، احداث و تعریض ۸ دستگاه پل نیز انجام گرفته است.

نظر شما