شناسهٔ خبر: 57871 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حسن نیا در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

ارتقا کیفی راه‌ها و بهبود کارایی بخش‌خصوصی با استفاده از سه ظرفیت‌ قانونی

حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «کلیه اقدامات راهداری سازمان در راستای ارتقای کیفی راه‌ها و تسهیل تردد در جاده‌ها است.» گفت: سازمان با استفاده از پتانسیل قانونی بودجه سال ۹۷ نسبت به پیگیری و تصویب انتشار۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ، ۴۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه و تهاتر بانکی مطالبات پیمانکاران، جهت بهبود کارایی بخش خصوصی بهره‌ خواهد برد.

عبدالهاشم حسن نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت‌های قانونی موجود برای انجرای طرح ایمن‌سازی و نگهداری راه‌های شریانی کشور اظهار داشت: کلیه اقدامات راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای ارتقای کیفی راه ها و تسهیل تردد در جاده‌ها است.

وی افزود: لذا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با استفاده از پتانسیل قانون بودجه سال ۹۷ نسبت به پیگیری و تصویب انتشار اوراق مشارکت و اسناد خزانه جهت بهبود کارایی بخش خصوصی بهره‌ خواهد برد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: این پتانسیل شامل اجازه فروش اوراق مشارکت ریالی به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان، اسناد خزانه به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان و قابلیت تهاتر بانکی برای پرداخت بدهی پیمانکاران می شود.

یادآور می‌شود شورای اقتصاد بنا به درخواست وزارت راه و شهرسازی پس از بحث و بررسی با انتشار اوراق مشارکت ریالی جهت طرح ایمنسازی و نگهداری راه‌های شریانی کشور به میزان مبلغ شش هزار میلیارد ﴿۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰﴾ ریال را به شرح ذیل مشروط به رعایت قوانین و مقررات ذی‌ربط و رعایت موارد زیر مورد تصویب قرار داد:

الف) اولویت انتشار اوراق مشارکت ریالی با طرح و پروژه‌های مربوط به ارتقا ایمنی جاده‌‌ای کشور و بهبود رویه راه‌های مربوط به طرح ایمن‌سازی و نگهداری راه‌های شریانی کشور می‌باشد.

ب) بازپرداخت اصل و فرع (سودهای علی‌الحساب،‌کارمزد و سایر هزینه‌ها) ناشی از انتشار اوراق مشارکت ریالی به عهده وزارت راه و شهرسازی-سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوده و هزینه‌های مزبور را از محل منابع داخلی خود پرداخت نماید، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مکلف است از سهم بودجه سالانه خود اعتبار لازم را در بودجه سنواتی سال ۹۷ و سال‌های بعد منظور نماید.

ج) زمان انتشار اوراق مشارکت ریالی و نرخ کارمزد اوراق توسط کمیته بند «ک» تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ تعیین و به تصویب خواهد رسید.

نظر شما