شناسهٔ خبر: 57884 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان:

۷۰ هزار خانه خالی در هرمزگان وجود دارد

روح الله محسن زاده مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: در استان ۷۰ هزار خانه خالی وجود دارد که استفاده از این واحدها می تواند در تعادل بخشی به قیمت مسکن مثمر ثمر باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان،ر وح الله محسن زاده، مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: ۷۰ هزار خانه خالی در این استان وجود دارد که استفاده از این واحدها می تواند در تعادل بخشی به قیمت مسکن مثمر ثمر باشد.

وی با اشاره به جمعیت ۶۸۰ هزار و ۳۶۶ نفری بندرعباس، متوسط نرخ رشد سالانه در این شهر را ۳۹/۲ درصد اعلام کرد و افزود: براساس آمار ارائه شده پیش بینی می شود با توجه به نرخ رشد سالانه و افزایش جمعیت در بخش شهری بندرعباس طی یک دوره ۱۰ ساله، نیاز به تامین ۴۰ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی باشد که مستلزم انجام مطالعات و اجرای طرح تولید مسکن است.

 

 

 

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در مقایسه وضعیت واحدهای مسکن مهر هرمزگان با سایر استان تصریح کرد: هرمزگان به لحاظ تعداد واحد قرارداد احداث(۵۳ هزار و ۷۴۹ واحد) در رده دهم کشور قرار دارد.

 

 

 

وی همچنین به تشریح وضعیت پروژه های افتتاح شده و باقیمانده مسکن مهر در هرمزگان پرداخت و خاطرنشان کرد:  از مجموع ۳۸ هزار و ۱۰۵ واحد قراداد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر بندرعباس، بندرلنگه، رودان و میناب، تا کنون ۲۸ هزار و ۳۷۴ واحد افتتاح شده، هزار و ۸۱۲ واحد نیز آماده بهره برداری و ۷ هزار و ۹۱۹ واحد نیز باقیمانده است.

 

 

 

 

 

 

 

وی در ادامه به دلایل افزایش قیمت مسکن در هرمزگان نیز اشاره و عنوان کرد: افزایش ناگهانی قیمت مصالح ساختمانی، بالا بودن هزینه های پروانه ساخت و خدمات نظام مهندسی در کنار افزایش تقاضا و کاهش عرضه ازجمله دلایل افزایش قیمت مسکن در هرمزگان است.

 

 

 

راهکارهای برون رفت از وضعیت آشفته فعلی بازار مسکن

 

 

 

محسن زاده افزود: تعیین بسته های تشویقی برای فعالان حوزه مسکن، ارائه تسهیلات کم بهره، عرضه مصالح با قیمت مناسب، اقساطی کردن هزینه های پروانه ساخت و خدمات نظام مهندسی، معافیت مالیاتی انبوه سازان، کاهش هزینه حق انشعاب آب و برق بخشی از راهکارها در جهت تعادل بخشی یه قیمت بازار مسکن است.

 

 

 

وی، اولویت دولت دوازدهم در بخش مسکن را بازسازی بافت های فرسوده ذکر کرد و گفت: دولت تسهیلات بسیار خوبی را برای نوسازی بافت های فرسوده در نظر گرفته است.

 

 

 

مسکن از ضروری ترین و طبیعی ترین نیاز هر انسانی به شمار می رود و انسان همان گونه که برای ادامه حیات به آب و غذا نیاز دارد به محل زندگی و مسکن نیز نیامند است که متاسفانه این روزها به شکلی غیرطبیعی افزایش قیمت پیدا کرده است.

 

 

 

تامین مسکن برای افراد جامعه از مسئولیت های مهم و اولیه حاکمیت محسوب می شود تا افراد جامعه ازجمله کم درآمدها و به ویژه جوانانی که به تازگی زندگی مشترکی را تشکیل داده اند بتوانند از مسکن مناسبی برخوردار باشند تا با امنیت خاطر و آرامش زندگی کنند.

نظر شما