شناسهٔ خبر: 5791 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت ۶۷۷ هزار تردد در محورهای خراسان شمالی

آماده سازی جاده هراز برای سفر های نوروزی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست تعطیلات نوروزی سال جاری دستگاه های تردد شمار این اداره کل ۶۷۷ هزار و ۲۰۴ دستگاه وسیله نقلیه را در ورودی و خروجی مسیر های ارتباطی این استان ثبت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومي راه و شهرسازي خراسان شمالي علی اصغر بدیعی مقدم  اظهار کرد: تردد در محور های این استان در نیمه نخست تعطيلات نوروزي سال جاري نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد رشد داشته است.

وی افزود: از مجموع تردد های انجام شده در محور های ارتباطی این استان ۶۳۹ هزار و ۸۶۰ دستگاه مربوط به وسیله نقلیه سواری است که نسبت به پارسال ۹ درصد رشد دارد.

وی افزود: در این مدت ۳۷ هزار و ۳۴۴ دستگاه وسیله نقلیه سنگین نیز در محور های مواصلاتی این استان تردد داشته اند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی پر تردد ترین محور این استان را نیز محور ورودی قوچان به فاروج با ۱۶۲ هزار و ۱۲۰ دستگاه وسیله نقلیه عنوان کرد.

بدیعی مقدم افزود: دومین محور پر تردد این استان نیز در ایام نوروز محور خروجی فاروج به قوچان با ۱۳۷ هزار و ۸۳۲ دستگاه وسیله نقلیه بوده است.

وی کم تردد ترین محور ارتباطی این استان در ایام نوروز را محور خروجی گرمه به میامی عنوان کرد و افزود: در این مدت تردد ۱۴ هزار و ۸۰۸ دستگاه وسلیه نقلیه توسط شمارش گرها ثبت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۲۲ گروه راهداری نوروزی در محورهای اصلی و گردنه های این استان در ایام نوروز مستقر هستند.

بدیعی مقدم اظهارکرد: افزون بر ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات و ۱۹۰ نیروی انسانی در طرح نوروزی گروه های راهداری در این استان شرکت دارند.

استان خراسان شمالی افزون بر ۲۱ گردنه برفگیر و پنج هزار کیلومتر محور اصلی و روستایی دارد.

استان خراسان شمالی در حد فاصل دو قطب سیاحتی استان های شمالی و زیارتی مشهد مقدس واقع شده است.

نظر شما