شناسهٔ خبر: 57941 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات رییسه کمیسون عمران:

بنادر نقش وی‍ژه‌ای در اقتصاد کشور دارند/ سرمایه گذاران داخلی و خارجی نگاه مثبتی به بنادر ایران دارند

حسین نیازآذری عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: بنادر نقش ویژه ای در اقتصاد کشور دارند از اینرو با حمایت این بخش از سوی مجلس و سایر سازمان های مرتبط می‌توان در حوزه تجارت و جابجایی کالاهای داخلی و حتی بین المللی از بنادر ایران، کارنامه بهتری داشت

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریا نوردی، حسین نیازآذری درباره نقش بنادر در کشور  گفت: بنادر کشور از نظر زیرساخت ها رشد بسیار خوبی داشته اند، اما این امر مورد رضایت کامل سرمایه گذاران نیست. آنها می خواهند شرایط برابری با کشورهای که تجارت با آنها صورت می گیرد، داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین نکات که در توسعه بنادر اهمیت بسزایی دارد، اتصال به ریل است. بنادری که خدمات حمل و نقل چند وجهی در اختیار سرمایه گذاران خود قرار می دهند رضایت مشتریان و سرمایه گذاران را جلب می کنند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: در بنادر کشورمان حدود ۴ بندر به ریل وصل است و می تواند به صاحب کالا و سرمایه گذاران در پسکرانه بنادر خدمات ریلی بدهد. با توجه به حجم وسیع فعالیت بنادر کشور، باید اتصال بنادر به ریل با جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی افزود: ما سرمایه گذاران حوزه های تولیدی را تشویق به سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر می کنیم، بدین جهت برای تامین زیرساخت های مورد نیاز آنها، باید اقدامات لازم صورت گیرد. به عنوان مثال کشور هند برای آنکه بتواند سرمایه گذار جذب کند، در زمینه توسعه زیرساخت های بنادر، کارهای متعدد و بزرگی انجام داده است و حتی برای سهولت تجار و صاحبان کالای خود به بندر شهید بهشتی چابهار آمده است تا سرمایه گذاری کند.ما نیز نباید از این امر غافل شویم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس اذعان داشت: توازن نسبی در بنادر کشور ایجاد شده است و نمی توان گفت یک بندر مورد توجه سازمان بنادر است و دیگری مورد بی مهری قرار گرفته است. خوشبختانه این توازن کمک می کند تا سرمایه گذاران در تمام نقاط کشور امکان حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار دغدغه سازمان بنادر و دریانوردی است، تصریح کرد: زمانیکه جذب سرمایه گذار دغدغه یک مجموعه باشد در حقیقت به منزله برون سپاری واقعی فعالیت ها است. برای آنکه بتوان در جذب سرمایه گذار موفق بود، بایستی روند بروکراسی کاهش پیدا کند و سرمایه گذار معطل امضا نباشد. همکاری بانک ها نیز در این مسیر بسیار اهمیت دارد.

نیازآذری گفت: مجلس آمادگی دارد که هر گونه کمکی را در جهت توسعه بنادر و جذب سرمایه گذاران داشته باشد و در این میان هر مصوبه ای که لازم باشد، نمایندگان ارایه خواهند کرد.   

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران داخلی و خارجی نگاه مثبتی به بنادر ایران دارند، اذعان داشت: زیرساخت های بنادر کشورمان از برخی  کشورهای همسایه شرایط بهتری دارد ولی این امر قابل توسعه است و نباید به شرایط موجود اکتفا کرد.

نظر شما