شناسهٔ خبر: 57945 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در سازمان راهداری خبرداد:

اصلاح ۵۰۰ نقطه حادثه‌خیز راه‌های کشور

جاده سازی مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برای ارتقای ایمنی در راه‌های کشور، اصلاح هندسی ۵۰۰ نقطه حادثه خیز در محورهای برون شهری در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، رضا اکبری افزود: عملیات شناسایی سه هزار و ۳۰۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای برون شهری از سال ۹۵ آغاز شده است و پس از راستی آزمایی این نقاط، در نهایت یک‌هزار و ۵۸۵ نقطه برای آشکارسازی شناسایی شد.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای یادآور شد: از یک‌هزار و ۵۸۵ نقطه حادثه خیز، عملیات اصلاح هندسی ۳۰۰ نقطه با ابلاغ اعتبار آن به استانها در کشور آغاز شد که با محاسبه ۲۰۰ طرح نیمه تمام اصلاح هندسی که از گذشته باقی مانده، اکنون اصلاح ۵۰۰ نقطه حادثه خیز در دست اجرا است.

وی اظهار داشت: شناسایی نقاط حادثه خیز در راه های کشور فرایند خاص خود را دارد و پس از شناسایی آنها، راستی آزمایی آن در دستور کار قرار می گیرد.

به گفته اکبری، از سال ۹۵ تاکنون ۱۰ مشاور به مدت هفت ماه با بازدیدهای میدانی، این نقاط حادثه خیز را شناسایی کرده اند.

وی اظهار داشت: هرچند که اصلاح هندسی ۵۰۰ نقطه حادثه خیز در راه های کشور در دست اقدام است، اما اصلاح این نقاط در ۳۰ کیلومتری اطراف شهرها در اولویت قرار دارد زیرا بیشترین سوانح رانندگی در همین محدوده ها رخ می دهد.

در سال ۸۴ بیش از ۲۷ هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی در محورهای برون و درون شهری جان خود را از دست دادند و دولت با همکاری تمام دستگاه های اجرایی کشور برنامه کاهش سوانح رانندگی را به اجرا گذاشت؛ اکنون سالیانه به طور متوسط ۱۶ هزار نفر در کشور بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند.

بر اساس آخرین آمار سازمان پزشکی قانونی، از ابتدای امسال تا پایان تیر میزان مرگ هموطنان به دلیل حوادث رانندگی در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲،۵ درصد افزایش داشته است.

نظر شما