شناسهٔ خبر: 57961 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات اجرایی ۳۳ کیلومتر از طرح ساخت بزرگراه نقده - پیرانشهر - تمرچین

مراسم مراسم کلنگ‌زنی ساخت بزرگراه نقده- پیرانشهر- تمرچین با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، نمايندگان مجلس، معاون ساخت توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و جمعی از مدیران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، مراسم کلنگ‌زنی ساخت بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، نمايندگان مجلس، معاون ساخت توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و جمعی از مدیران برگزار و این طرح با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال عملیاتی شد.

استاندار آذربایجان غربی در مراسم کلنگ‌زنی طرح ساخت۳۳ کیلومتر از بزرگراه نقده- پیرانشهر- تمرچین گفت: ایجاد شبکه حمل و نقل در توسعه اقتصادی منطقه و آذربایجان‌غربی اثربخش است.

محمدمهدی شهریاری با بیان اینکه پايانه مرزی تمرچین؛ یکی از پایانه‌های مهم کشور محسوب می شود، ادامه داد: توسعه متوازن شهرها و جبران عقب‌ماندگی شاخص‌های توسعه در اولویت اقدامات است.

معاون ساخت وتوسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: زيرساخت‌های حمل و نقل آذربایجان‌غربی با توجه به ظرفیت‌های استان باید تقویت شود.

محمدرضا کدخدازاده تصریح کرد: در شرایط تحریم، ارتقای مبادلات مرزی به ویژه در پایانه مرزی تمرچین که در صادرات پیشتاز است، راهکار کارآمدی به نظر می‌رسد.

وی یادآور شد‌: سرمنشا بسیاری از طرح‌های توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی از آذربایجان‌غربی شروع می‌شود.

نظر شما