شناسهٔ خبر: 57983 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل دفتر نگهداری راه‌های روستايی و فرعی راهداری کشور خبر داد:

۸۵ درصد روستاهای کشور راه آسفالت دارند

محمد رودباری مديركل دفتر نگهداري راه های روستايی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: هم اکنون ۸۵ درصد از روستاهای کشور دارای راه آسفالت هستند

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، محمد رودباری، مديركل دفتر نگهداری راه‌های روستايی و فرعی راهداری کشور، در مراسم یادواره شهدای روستای دمیرچی کرفس از توابع شهرستان رزن گفت: ۱۷ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که ۱۰۹ هزار کیلومتر آن آسفالت شده اند.

وی ادامه داد: در استان همدان نیز ۹۹.۴ راه های روستایی آسفالته هستند.

رودباری بر ضرورت آسفالته شدن راه های روستایی تأکید و تصریح کرد: وجود راه‌ها و جاده‌های امن و مناسب یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه در یک منطقه به شمار می‌آید و این امر در مناطق روستایی بسیار ضرورت دارد زیرا که راه‌های روستایی حلقه اتصال روستاییان با شهرها است.

این مسئول با اشاره به اینکه هزینه در حوزه راه روستایی در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است، یادآور شد: توسعه جاده‌های روستایی می‌تواند ماندگاری مردم در روستاها را فراهم سازد.

گفتنی است، در این یادواره از زحمات و تلاش های محمد رودباری مدیرکل پیشین راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان قدردانی شد.

در این مراسم، مصطفی پناهنده سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان و هیأت همراه نیز حضور داشتند./

نظر شما